לפגישת ייעוץ 1800-210-210 call-us צרו קשר contact-us whatsapp-call

ניתוח משולב אף ועפעפיים

ניתוח אף ועפעפיים מעניק פתרון אסתטי לצד מענה רפואי למיליוני אנשים בכל רחבי העולם והוא מבין הניתוחים המשולבים הפופולריים ביותר. על פי האיגוד העולמי לפלסטיקה ואסתטיקה בשנת 2015 לבדה נערכו בעולם כ-1,264,702 ניתוחי עפעפיים ו-730,287 ניתוחי אף, כאשר חלק מן המטופלים ומהטופלות בחרו לשלב ניתוח אף עם ניתוח עפעפיים.

לא בכדי אנשים רבים כל כך בוחרים לעבור ניתוח אף ועפעפיים בהליך כירורגי אחד. האף והעיניים האנושים הם שכנים "המתגוררים" אחד ליד השני ומשפיעים אחד על השני, כאשר יש בעיה אסתטית או רפואית באף היא עשויה להשפיע גם על העיניים, ולהפך – כאשר מתגלות בעיות בעיניים ובעפעפיים, הן יכולות לשבש את תפקודו ולפגוע במראהו של האף.

הבחירה בניתוח אף ועפעפיים היא, אפוא, הזדמנות נהדרת לשפר בו-זמנית את כל מראה הפנים וההליך המשולב מוביל למראה אחיד, עקבי, סינרגטי ושלם. סיבה חשובה נוספת לבחירה של רבים לעבור ניתוח אף ועפעפיים סימולטנית היא שההליך המשולב חוסך תקופות החלמה והתאוששות כפולות וגם מונע שתי הרדמות.

מבחינה רפואית, בכוחו של ניתוח אף לפתור בעיות נשימה המקשות על שגרת היומיום. לאחר ניתוח אף המתמקד במיקום מחדש של מחיצות האף המטופלים ישנים יותר טוב, נושמים יותר טוב ומתפקדים הרבה יותר טוב. וכך קורה גם עם ניתוח עפעפיים. ניתוח עפעפיים הנערך מסיבות רפואיות מרים את "וילונות" העפעפיים המכסים את שדה הראייה ומאפשר למטופלים לראות טוב יותר ולהשיב את איכות הראייה שאבדה. ניתוח אף ועפעפיים משלימים זה את זה, מחברים את חלקי הפאזל לכדי תמונה סופית, אסתטית, צעירה ורעננה ומשדרגים את המראה היכן שזה הכי חשוב!

יש כמה סיבות עיקריות לעבור ניתוח אף, חלקן אסתטיות וחלקן רפואיות. בין הסיבות הבולטות ניתן לציין: תיקון מחיצת האף, שיפור צורת האף וממדיו, תיקון נזקים ובמקרים נדירים יותר שיפור ניתוח אף קודם שלא צלח. ומה באשר לסיבות המובילות אנשים לעבור ניתוח עפעפיים? גם כאן ניתן להצביע על כמה סיבות עיקריות אשר בעטיין אנשים בוחרים לעבור אותו, ביניהן: צניחת עפעפיים המקשה על הראייה, קמטים, קווים וקמטוטים באזור העפעפיים והעיניים, שקיות שחורות מתחת לעיניים ומראה עיניים עייף וזקן שאינו תואם את התחושה הפנימית. עבור אחרים, השאיפה הפשוטה לשפר את המראה ביותר מאיבר אחד ולהשיג מראה מאוזן בין איברי הפנים השונים הם הסיבה העיקרית לעבור ניתוח אף ועפעפיים.

כך או כך, כל עוד אתם במצב בריאותי כללי טוב ואתם מקפידים לבחור כירורג פלסטי מקצועי, מיומן ומנוסה ניתוח אף ועפעפיים לא נמשך זמן רב יותר מביצוע של הליך יחיד וגם לא יגדיל את הסיכונים של כל אחד מההליכים.

  • ניתוח אף – בקליניקת 'אלונה שכטר – פלסטיקה ואסתטיקה' אנחנו נוהגים לערוך ניתוח אף באחת משתי הטכניקות הבאות, בהתאם לנתוני כל מטופל ולצרכיו: ניתוח בשיטה הסגורה או בשיטה הפתוחה. במהלך ניתוח, אף בשיטה הסגורה מבצע הכירורג חתכים קטנטנים בתוך חלל האף, חתכים שאינם גלויים לעין בתוך הנחיריים, מזיז את המחיצות ומעצב את מבנה האף וגודלו ולאחר מכן תופר את החתכים. ניתוח אף בשיטה הפתוחה מתאים לבעיות חמורות או מורכבות באף. במהלך הניתוח מבצע הכירורג הפלסטי חתך מתחת לאף, בין הנחיריים, מתקן את הבעיה הרפואית, מעצב מחדש את צורת האף וממדיו ותופר את החתך. בשיטה זו, תיתכן אמנם צלקת זעירה בהתחלה מתחת לאף, באזור שבו בוצע החתך, אך היא נעלמת ומטשטשת עם הזמן וככל שהחלמה מתקדמת.
  • ניתוח עפעפיים – ניתוח עפעפיים נחלק ל-2, הרמת עפעפיים עליונים ו/או עפעפיים תחתונים. במהלך הניתוח מבצע הכירורג הפלסטי חתכים על קפלי העפעפיים הטבעיים בעפעפיים העליונים או מבצע חיתוך בקו הריסים בניתוח עפעפיים תחתונים, מסיר עודפי עור, שומן ורקמות, מותח, מהדק מרים את העפעפיים ולאחר מכן תופר את החתכים.

בקליניקת 'אלונה שכטר – פלסטיקה ואסתטיקה', ממתינים לכם טובי הכירורגים הפלסטיים, מאחוריהם ניסיון רב שנים בתחום הכירורגיה הפלסטית בכלל ובביצוע ניתוחי אף ועפעפיים משולבים בפרט.

הצוות הרפואי שלנו מלווה כל מטופל ומטופלת באופן אישי לאורך כל הדרך והוא עושה הכול על מנת שאתם תשיגו את המראה עליו חלמתם. הכירורגים הפלסטיים שלנו ערכו אלפי ניתוחי אף ועפעפיים, הן לצורך פתרון בעיות רפואיות והן מסיבות אסתטיות, והם יודעים להתאים לכל בעיה ואתגר את הפתרון הרפואי והאסתטי הבטוח, הטבעי והמתאים ביותר לכל מטופל.

סטנדרט רפואי גבוה, שקיפות, מקצועיות, יחס חם ודיאלוג בגובה העיניים הם מסימני ההיכר של הקליניקה שלנו, וערכים אלו הם שמושכים אלפי מטופלים ומטופלות מכל קצוות הארץ לחממת האסתטיקה שלנו.

אנחנו כאן עבורכם. אתם מוזמנים להתקשר אל המומחים שלנו, להתייעץ, להתלבט ולקבל תשובות על כל שאלה.

לצפייה בתמונות לפני ואחרי ניתוח אף ועפעפיים של מטופלי קליניקת 'אלונה שכטר – פלסטיקה ואסתטיקה', יצרנו תיקיה מיוחדת המכילה מספר רב של תמונות של לפני ואחרי ניתוח אף ועפעפיים. את התיקייה אבטחנו בסיסמה על מנת לשמור ולהגן על פרטיות המטופלים.

כל התמונות הנמצאות בתיקייה הן אמיתיות ואותנטיות, לא נגענו ולא שינינו בהן דבר, רק טשטשנו סימנים מזהים כדי לשמור על פרטיות מטופלינו. כדי לצפות בתמונות התקשרו אל הקליניקה שלנו במספר הבא: 1-800-210-210, ומיד מנהלת השירות שלנו תיתן לכם סיסמה אישית שתאפשר לכם לפתוח את התיקייה. נשמח לעמוד לשירותכם בכל עת, לענות על שאלות וגם לייעץ.

15 שאלות אודות ניתוח אף ועפעפיים

מהן הסיבות אשר בעטיין אנשים בוחרים לעבור ניתוח אף ועפעפיים?

יש 2 סיבות עיקריות שמובילות אנשים לעבור ניתוח אף ועפעפיים: אסתטיות ו/או רפואיות.

  • סיבות רפואיות – בעיה רפואית באף, בעיות נשימה, מיקום לא אידיאלי של מחיצות האף ו/או עפעפיים נפולים המפריעים וחוסמים את שדה הראייה אלו הן הסיבות הרפואיות הנפוצות ביותר לעבור ניתוח אף ועפעפיים.
  • סיבות אסתטיות – אף ארוך, אף "נשרי", אף רחב מאוד, העדר סימטריה בין נחיריים, שקיות כהות מתחת לעיניים ו/או עפעפיים נפולות הגורמות למראה זקן ועייף – אלו הן הסיבות האסתטיות הרווחות.

במקרים רבים, שילוב של סיבות רפואיות וסיבות אסתטיות הן אלו שמביאות אנשים לעבור ניתוח אף ועפעפיים. כך למשל, יש לא מעט מטופלים שזקוקים לניתוח עפעפיים בשל סיבות רפואיות והם בוחרים לשלב גם ניתוח אף מסיבות אסתטיות באותו ההליך, כדי לתפוס 2 ציפורים במכה אחת. ולהפך, ישנם אנשים החייבים לעבור ניתוח אף מסיבות רפואיות ומאחר שהם כבר ממילא עתידים לעלות על שולחן המנתחים ולעבור הרדמה, הם מבקשים לשפר אסתטית גם את מראה העפעפיים ולהרים אותם.

למי מתאים ההליך המשולב? ולמי לא?

ניתוח אף ועפעפיים הוא הליך כירורגי משולב המתאים לאנשים בריאים בגופם ובנפשם. הניתוח מתאים לאנשים שרואים שהעפעפיים שלהם צנוחות ורפויות, שיש להם שקיות כהות מתחת לעיניים, קמטים, קווים וכן קמטי הבעה באזור העיניים. הניתוח גם מתאים לאנשים שמעוניינים לשפר את צורת האף, גודלו או לאנשים שיש להם בעיה רפואית באף, למשל בעיה עם המחיצות.

ניתוח אף ועפעפיים אינו מתאים:

  • לאנשים שיש להם מחלות רקע או בעיות רפואיות מיוחדות. במקרים כאלו, יש לגשת לרופא מומחה ולקבל ממנו אישור מיוחד לעבור את הניתוח.
  • מעשנים גם אינם מועמדים מתאימים לניתוח אף ועפעפיים. זאת מאחר שבניקוטין מצויים חומרים המזיקים לתפקוד של הדם והם עלולים לפגוע בתהליך ההחלמה הטבעי. מטופלים מעשנים שרוצים לעבור ניתוח אף ועפעפיים יכולים להפסיק לעשן כ-8 שבועות לפני מועד הניתוח ולאחר גמילה יוכלו לעבור את הניתוח המשולב.

אנשים שסובלים מבעיות עיניים חמורות או אקוטיות גם אינם מתאימים לניתוח זה, שכן ייתכן והניתוח יחמיר בעיות עיניים קיימות.

מאיזה גיל ניתן לעבור ניתוח אף ועפעפיים?

ניתן לעבור ניתוח אף ועפעפיים מגיל 17 לנערים ומגיל 16 לנערות. הסיבה לכך היא שלפני גילאים אלו האף לא השלים את מלוא ההתפתחות שלו והוא עוד צפוי להשתנות. יש חשיבות לביצוע ניתוח אף לאחר סיום ההתבגרות הפיזית, שכן רק כך ניתן להבטיח תוצאות ארוכות טווח. במקרים נדירים של מומים מולדים בעפעפיים או באף, ניתן להקדים באופן חריג את הניתוח לגילאים צעירים מ-16.

יחד עם זאת, ניתוחי אף ועפעפיים נערכים ברוב המכריע של המקרים באנשים מעל גיל 35, שכן רק מגילים אלו העפעפיים מתחילות לצנוח וסימני הגיל והזקנה מתחילים להתגלות, לשבש את מראה הפנים ולהטריד.

מה קורה בפגישת הייעוץ הראשונית בקליניקה?

פגישת הייעוץ הראשונית נערכת בקליניקה ובה תפגשו באופן אישי את הכירורג הפלסטי. במהלכה תוכלו לשתף, להתלבט ולהתייעץ עם הכירורג וכן לשאול שאלות על אודות ניתוח אף ועפעפיים.

זה הזמן לפרט אילו בעיות רפואיות וקשיים הביאו אתכם לשקול ניתוח אף ועפעפיים ולשתף בציפיות שלכם מהניתוח המשולב.

לאחר הקשבה, יערוך הכירורג הפלסטי תשאול רפואי. הוא ישאל אתכם על ההיסטוריה הרפואית שלכם ושל משפחתכם, מחלות רקע, ניתוחים קודמים, רגישויות, אלרגיות ועוד. לאחר מכן, יבדוק הכירורג הפלסטי את מצב האף וכן את מצב העפעפיים. במידה והופנתם אל הניתוח מטעמים רפואיים יבקש הכירורג הפלסטי לעיין בבדיקות ובהפניה.

  • בדיקת מצב האף – בשלב זה, יבחן הכירורג את מצב האף, צורות, אורכו, רוחבו, מצב המחיצות, הנחיריים, מצב העצם, איכות העור שעוטף את האף ואם יש בעיה רפואית באף יבדוק הכירורג את הבעיה באופן יסודי.
  • בדיקת מצב העפעפיים – לאחר בדיקת האף, יבחן הכירורג את מצבם של העפעפיים. הוא יבדוק את מצב הריפיון, את שיעור הריפיון, עד כמה שדה הראייה חסום, הוא גם יבדוק את טיב העור באזור העיניים והעפעפיים: את העובי שלו, את הגמישות שלו, את מצב הצטברות השומן והרקמות וגם את מצב השקיות הכהות והקמטים מסביב לעיניים. עוד יבחן הכירורג את העפעפיים התחתונים לעומת העפעפיים העליונים על מנת להחליט האם צריך לנתח את שניהם או שדי רק בניתוח העפעפיים עליונים או רק התחתונים.

לאחר בדיקה מקיפה, ימליץ הכירורג על הטכניקה הכירורגית האופטימלית עבורכם, הוא יסביר על השיטה, על תהליך ההחלמה, על התוצאות הצפויות וגם על הסיכונים, גם אם אלו נדירים מאוד.

אילו בדיקות יש לעבור טרם ניתוח אף ועפעפיים?

לפני ניתוח אף ועפעפיים, יש לעבור את הבדיקות הרפואיות הבאות:

  • מספר בדיקות עיניים, ביניהן: בדיקת שדה הראייה, בדיקת גלגל העין, בדיקת לחץ תוך-עיני, בדיקת קרקעית העין ומבחן דמעות.
  • ספירת דם.
  • בדיקת תפקודי קרישה.
  • כימיה בדם.
  • א.ק.ג.

מטופלים מעל גיל 40 ידרשו לצילום חזה, בנוסף.

יש לקחת בחשבון שמטופלים הסובלים ממחלות רקע או בעיות רפואיות ייתכן ויהיה צורך בביצוע בדיקות נוספות. פירוט של כל הבדיקות הרפואיות אותן יש לעבור לפני ניתוח אף ועפעפיים יימסר לכל מטופל ומטופלת באופן אישי על ידי המנתח הפלסטי זמן רב לפני הניתוח המשולב.

כיצד נערך ניתוח אף ועפעפיים משולב?

ניתוח אף ועפעפיים נערך ב-2 שלבים.

שלב ראשון – ניתוח האף. בקליניקת 'אלונה שכטר – פלסטיקה ואסתטיקה' אנחנו עורכים ניתוח אף באחת מ-2 השיטות הבאות:

  • ניתוח אף בשיטה הסגורה – שיטה זו היא הנפוצה ביותר, היא אינה כרוכה בביצוע חתך חיצוני והיא מבוצעת הן לצורך פתרון בעיות רפואיות באף והן לצורך שיפור המראה האסתטי. בשיטה זו, מבצע הכירורג הפלסטי חתכים פנימיים ונסתרים, הנמצאים בתוככי הנחיריים. דרך החתכים הללו מזיז הכירורג את מחיצות האף, מקצר את האף ומעצב אותו ולאחר מכן תופר את החתכים.
  • ניתוח אף בשיטה הפתוחה – שיטה זו היא מעט מורכבת יותר ונעשה בה שימוש אך ורק במקרים סבוכים. במהלך הניתוח, מבצע הכירורג הפלסטי חתך קטן מאוד מתחת לאף, בין הנחיריים, ממקם מחדש את המחיצות במידה והניתוח על רקע בעיות רפואיות, מקצר ומעצב את האף במידה והסיבה לניתוח היא אסתטית ולאחר מכן תופר את החתך.

ב-2 השיטות, הן הפתוחה והן הסגורה, חושף הכירורג הפלסטי את שלד האף, העצמות והסחוסים. הוא שובר את העצם, מזיז את מיקומה, מוסיף או מסיר סחוסים ורקמות עודפות ותופר בעדינות את החתכים בתפרים נמסים. לאחר מכן, מקבע הכירורג את צורת האף החדשה באמצעות חבישת גבס ייעודית ובמקרים מסוימים גם יוחדרו תחבושות לנחיריים, הדומות בצורתן לטמפונים, שנועדו לקבע את צורתן של הנחיריים ולעצור את הדימום.

שלב שני – ניתוח עפעפיים. בקליניקת 'אלונה שכטר – פלסטיקה ואסתטיקה', אנחנו עורכים ניתוח עפעפיים עליונים, עפעפיים תחתונים או שילוב בין השניים.

  • ניתוח עפעפיים עליונים – כדי להרים עפעפיים עליונים רפויים, מסיר הכירורג הפלסטי עודפי עור, שומן ורקמות בולטים המסוככים על העיניים. לשם כך, הכירורג מבצע חתכים קטנטנים בקפלים הטבעיים של העפעפיים, כך שהצלקות נסתרות ובלתי מובחנות.
  • ניתוח עפעפיים תחתונים – על מנת להעלים שקיות כהות מתחת לעיניים ולעצב מחדש את העפעפיים התחתונים, מבצע הכירורג הפלסטי חתך זעיר או באזור קו הריסים או בחלקם הפנימי של עפעפיים, הוא מסיר את עודפי הרקמות, השומן והעור, מותח את העור ותופר בעדינות את החתכים.

בשני ההליכים לאחר הניתוח, מכסה הכירורג הפלסטי את העיניים בפלסטר ייעודי רך שנועד להגן על העיניים בשעות הראשונות לאחר הניתוח.

האם נותרות צלקות לאחר ניתוח אף ועפעפיים?

ייתכנו צלקות בניתוח אף ועפעפיים, אולם אלו יהיו זעירות מאוד ועם הזמן הן יתבהרו, יטשטשו וייעלמו.

  • בניתוח אף – אם הניתוח נערך בשיטה הפתוחה, תיתכן צלקת קטנטנה מתחת לאף שתלך ותעלם עם הזמן. במידה והניתוח נערך בשיטה הסגורה תהיה צלקת זעירה בתוך הנחיריים, אך היא חבויה וגם צפויה להעלם ככל שההחלמה מתקדמת.
  • בניתוח עפעפיים – תיתכן צלקת מינורית ונסתרת בקפל העפעף או בקו הריסים, אך היא עתידה להיטשטש ולהיעלם עם הזמן עד כי לא ניתן יהיה להבחין בה.

כיצד יש להיערך לניתוח אף ועפעפיים? ומה קורה ביום הניתוח?

ניתוח אף ועפעפיים נערך, כאמור, תחת הרדמה מלאה. לכן יש להגיע ליום הניתוח לאחר צום של 8 שעות. חל איסור מוחלט לאכול או לשתות, גם לא מים, סוכריות או מסטיקים.

יש להפסיק ליטול ויטמינים, תוספים או כדורים מדללי דם ונוגדי קרישיות זמן מה לפני הניתוח וכן לרכוש משככי כאבים שיקלו על הכאבים שלאחר הניתוח, בהתאם להנחיות הכירורג.

גברים ונשים הנוהגים להסיר שערות מהאף צריכים להסיר אותן ולנקות את האף היטב לפני הניתוח, שכן לאחר ניתוח האף לא ניתן יהיה להסיר שערות סוררות באף למשך תקופת ההחלמה.

נשים שנוהגות לעצב את הגבות צריכות לטפל בהן לפני הניתוח, כי לא ניתן יהיה לגעת באזור עד החלמת העפעפיים.

גברים ונשים שצובעים את שיערם – מוטב לצבוע את השיער לפני הניתוח, כי אזור הפנים יהיה רגיש במשך תהליך ההחלמה מהניתוח ולא מומלץ שחומרים המכילים כימיקליים, כגון אלו שמצויים בצבעי שיער, יהיו במגע עם סביבת האזור המנותח בעת ההחלמה.

ביום ניתוח אף ועפעפיים, יש להגיע אל הקליניקה עם כל תוצאות הבדיקות, לאחר ניקוי יסודי של אזור הפנים. אל הקליניקה יש להגיע בבגדים נוחים, ללא איפור, בלי לק וללא תכשיטים.

בהגעתם לקליניקת 'אלונה שכטר – פלסטיקה ואסתטיקה', תקבל את פניכם מנהלת שירות הלקוחות שלנו. היא תלווה אתכם לחדר הקבלה, שם האחיות תבצענה כמה בדיקות הנערכות לפני כל ניתוח: בדיקת לחץ דם ובדיקת חום. לאחר מכן, תמלא האחות את פרטיכם בתיקכם האישי. בשלב הבא יש להסדיר את יתרת התשלום.

לאחר מכן, יוחלפו הבגדים שלכם בחלוק כחול ותערך פגישה עם הרופא המרדים. הרופא המרדים יתשאל אתכם על אודות מצבכם הרפואי, ההיסטוריה הרפואית שלכם, הוא ישאל על ניתוחים קודמים, על אלרגיות, רגישויות ועל מחלות רקע. הרופא המרדים גם יסביר על תהליך ההרדמה וישמח לענות על שאלותיכם. בתום המפגש יחתים אתכם הרופא המרדים על טופס הסכמה להרדמה.

לקראת הניתוח, תפגשו את הכירורג הפלסטי. זה בדיוק הזמן לשאול אותו שאלות אחרונות. בשלב האחרון, יסמן הכירורג את אזורי הניתוח באף ובעפעפיים וגם יתעד אותם בצילום.

האם ניתוח אף ועפעפיים נערך תחת הרדמה מלאה או חלקית?

ניתוח אף ועפעפיים הוא ניתוח מורכב ובמהלכו הכירורג הפלסטי נדרש לשבור את עצם האף, מה שעלול לגרום לכאבים, לכן הניתוח מבוצע תחת הרדמה מלאה באופן גורף.

מהו משך זמן ניתוח אף ועפעפיים?

משך ניתוח עפעפיים אינו עולה על שעה ומשך הזמן של ניתוח אף נע בין שעה לבין שלוש שעות. לכן, על פי רוב משך זמן ניתוח משולב הוא כשעתיים וחצי.

משך הזמן המדויק נגזר באופן ישיר מהטכניקות הכירורגיות שנבחרו ומהנתונים האינדיבידואליים של כל מטופל ומטופלת. הכירורג הפלסטי מעדכן כל מטופל באשר למשך הזמן המדויק לקראת הניתוח.

האם יש צורך באשפוז לאחר ניתוח אף ועפעפיים?

ברוב המקרים – כן. לאחר ניתוח מורכב כמו ניתוח אף ועפעפיים יש צורך להישאר לאשפוז של לילה, לצורך בקרה ומעקב. חשוב שיהיה צוות רפואי מקצועי, מנוסה, מיומן וזמין לצד המטופלים שיוכל לספק מענה ולעקוב מקרוב אחר ההתאוששות מהניתוח.

מה קורה ביום הניתוח?

כאשר תגיעו אל קליניקת 'אלונה שכטר – פלסטיקה ואסתטיקה', תקבל את פניכם מנהלת השירות שלנו. היא תלווה אתכם אל חדר הקבלה. בחדר הקבלה, ימתינו לכם אחיות שיערכו כמה בדיקות שגרתיות: בדיקת חום ובדיקת לחץ דם. בתום הבדיקות תמלא האחות את פרטיכם בתיקכם האישי.

במידה והכול בסדר, הבגדים שלכם יוחלפו בחלוק כחול ותערך פגישה ביניכם לבין הרופא המרדים. במהלך הפגישה, יערוך הרופא תשאול רפואי – הוא ישאל על ההיסטוריה הרפואית שלכם, על ניתוחים קודמים, על רגישויות ואלרגיות ולבסוף, יחתים אתכם על טופס הסכמה להרדמה.

לאחר מכן, תפגשו את הכירורג הפלסטי שיערוך את הניתוח. תוכלו לשאול שאלות אחרונות ולקבל מידע נוסף. בשלב הבא, הכירורג הפלסטי יסמן את אזור הניתוח באף ומסביב לעיניים וגם יתעד אותם בצילום.

כמו כן, ביום הניתוח יש להסדיר את יתרת התשלום.

למה לצפות לאחר ניתוח אף ועפעפיים?

לאחר ניתוח אף ועפעפיים, יונחו תחבושות עדינות על העיניים, האף יחבש בגבס ותחבושות ימוקמו בנחיריים. תועברו לחדר התאוששות ולאחר מכן לאשפוז של לילה, לצורך מעקב ובקרה של לילה.

אחרי הניתוח צפויים כאבים קלים, בצקות, חוסר-נוחות, נפיחויות, שטפי דם, תחושת נימול וייתכנו גם קשיי נשימה, קשיים בפתיחת העיניים או שינוי בקול. כל אלו הן תופעות טבעיות לאחר הטראומה הכירורגית והן נעלמות מעצמן לאחר שבועות ספורים. במידה וחשים כאבים, ניתן להקל עליהם עם משככי כאבים שהומלצו על ידי הכירורג הפלסטי.

לאחר אשפוז של לילה, ניתן לחזור הביתה, ויש להגיע לביקורת אצל הכירורג הפלסטי לאחר שבוע עד 10 ימים ממועד הניתוח.

לאחר הניתוח המשולב, יש להקפיד על מנוחה מלאה במשך יומיים. אין לבצע פעילות גופנית או פעילות מאומצת, להתכופף, להרים משאות כבדים במשך כ-10 ימים לאחר הניתוח ואין להגיע לעבודה עד אשר מוסר הגבס, נעלמים שטפי הדם והדימום נעצר כליל. חשוב מאוד להקפיד לישון על הגב או בזווית של 45 מעלות במשך כל זמן ההחלמה, אסור להרכיב משקפי שמש או משקפי ראיה במשך חודש ויש לנקות את האזורים המנותחים לפי הנחיות הרופא המנתח.

אל שגרת החיים ניתן לשוב בהדרגה לאחר שבועיים לערך, ניתן לחזור לעבודה ולהסתובב בציבור. ולאחר חודש ממועד הניתוח, אפשר גם לחזור לעסוק בספורט או בפעילות מאומצת אחרת.

מתי רואים את תוצאות ניתוח אף ועפעפיים?

את תוצאות ההליך המשולב רואים כבר ברגע שמסירים את החבישה מהאף ואת הפדים מאזור העיניים.

ברוב המקרים, רואים מהר יותר את התוצאות של ניתוח עפעפיים, שכן ההחלמה ממנו היא מהירה יותר. את השינוי הגדול לאחר ניתוח האף רואים לאחר כחודש, כאשר הנפיחויות יורדות ושטפי הדם מטשטשים. אולם חשוב לציין ששינויים באף יכולים להתרחש במשך שנה לאחר הניתוח, אך הם יהיו מינוריים ובלתי מורגשים עד שהאף יקבל את צורתו הטבעית החדשה הקבועה.

האם ניתוח אף ועפעפיים כרוך בסיבוכים?

במידה ועוברים ניתוח אף ועפעפיים אצל כירורג פלסטי מיומן ומקצועי, לא צפויים סיבוכים מיוחדים. מדובר בניתוחים הנערכים בהצלחה כבר עשורים רבים, הם בטוחים יחסית וסיבוכים הם נדירים מאוד.

עם זאת, במקרים חריגים ייתכנו התופעות הבאות:

  • דימום יתר – במצב כזה, ניתן לנקז את הדם וכך לעצור אותו.
  • זיהום – ניתן לטפל בזיהומים בעזרת טיפול אנטיביוטי.
  • קשיי נשימה – במצב שבו הוזזה מחיצת האף, ייתכנו קשיי נשימה. בדרך כלל, קשיים אלו נעלמים לאחר כמה שבועות אך במידה ואינם עוברים ייתכן ויהיה צורך בהליך תיקון כירורגי נוסף.
  • עיוורון – מצב מאוד מאוד נדיר.
  • מראה לא סימטרי – במקרים כאלו, ייתכן ויהיה צורך בניתוח נוסף לצורך תיקון המראה הא-סימטרי.
  • פגיעה עצבית בעין – מצב מאוד מאוד נדיר אשר חולף מעצמו בתוך כמה חודשים ממועד הניתוח.
  • פזילה – גם כן סיבוך נדיר מאוד. במידה ויש פזילה ניתן לתקן אותה בהליך כירורגי נוסף.
  • צניחת עפעף – לרוב, צניחה זו עוברת מעצמה עם הזמן אך אם היא אינה עוברת יידרש הליך כירורגי נוסף לצורך הרמת העפעף.

במידה ומטופלים מרגישים אחת או יותר מהתופעות שמנינו כאן, יש להתקשר באופן מיידי לכירורג הפלסטי וליידע אותו על התופעות.

שימו לב: נפיחויות, יובש בעיניים, כאבים, בצקות, חוסר נוחות, העדר תחושה בעיניים ובאף ושטפי דם אינם נחשבים סיבוכים, אלו הן תופעות טבעיות טיפוסיות לאחר כל ניתוח מורכב אשר נעלמות עם הזמן ואין כל סיבה לדאגה.

***המאמר על אודות ניתוח אף ועפעפיים נכתב בשיתוף פעולה מלא עם רופאים פלסטיים מומחים, החברים באיגוד הרופאים בישראל ובעלי ניסיון רב בתחום הכירורגיה הפלסטית.

קראו עוד בבלוג שלנו

post-image
מדוע שנרצה לבצע תהליך הוצאת שתלים מהחזה?

עם ניתוח הגדלת חזה, נשים יכולות להשיג את גודל החזה שתמיד רצו - בבטחה וביעילות. אבל למרבה הצער, הסיפוק שמגיע עם ההליך, לא תמיד מחזיק...

להמשך קריאה
post-image
חושבים על ניתוח מתיחת פנים? היכנסו וקראו

אין צורך להתפשר על מראה מבוגר, למרות שהתבגרתם. עם המנתחים הפלסטיים המיומנים בקליניקת אלונה שכטר בע"מ, תוכלו לנטרל את השפעות הזמן ולהחזיר את המראה הצעיר...

להמשך קריאה
post-image
מתי מתעורר הצורך בניתוח מתיחת בטן היקפית?

מתיחת בטן היקפית פותחה כדי לטפל בעור התלוי הרופף של הבטן, המותניים, הגב התחתון והישבן אצל נשים וגברים. בקליניקת אלונה שכטר בע"מ, שמתמחה בניתוחים פלסטיים...

להמשך קריאה

דימוי גוף, קבלת החלטות ואהבה עצמית הם נושאים שמדברים אלייך?

הירשמי לניוזלטר שלנו ותקבלי
icon

סיפורים אישיים של נשים

icon

מאמרים בנושאי דימוי גוף, השפעת הזמן על הגוף שלנו ומודלים לקבלת החלטות

icon

מבצעים והצעות מיוחדות

מלאו פרטים