לפגישת ייעוץ 1800-210-210 call-us צרו קשר contact-us whatsapp-call

הוצאת שתלים מהחזה

ניתוח הוצאת שתלים הפך מבוקש מאוד בשנים האחרונות, ונראה כי לכל אישה ואישה יש את הסיבות האישיות שלה אשר בעטיין היא מבקשת לעבור ניתוח הוצאת שתלים מהחזה.

ישנן נשים שעברו ניתוח הגדלת חזה בצעירותן וכעת משהן נשים בוגרות יותר הן מאסו במראה החזה המוגדל והמלאכותי. נשים אחרות בוחרות לעבור ניתוח הוצאת שתלים מאחר שהשתלים איבדו מצורתם והמראה שלהם נהרס, התעוות או נפגם. עבור נשים מסוימות הבחירה בהליך הוצאות שתלים הוא תוצאה של שינויים גופניים; נשים שמשקלן עלה עם השנים או עברו מספר הריונות והחזה שלהן גדל באופן טבעי ממילא כבר לא זקוקות לשתלי סיליקון. גם נשים שביצעו בעבר ניתוח הגדלת חזה ונזקקו לניתוחי חזה נוספים על מנת לתקן תוצאות של ניתוחים כושלים בוחרות אף הן לעברו ניתוח להוצאת שתלים. לעיתים, נשים מבקשות להוציא שתלים ישנים בשל כאבי גב הנגרמים מהעומס של חזה גדול, עקב בעיות בקופסית או מאחר שיש צורך להחליף מדי 15 שנים שתלי סיליקון ישנים בשתלים חדשים. בנוסף, לא מעט נשים בוחרות בהליך כי הן שמעו ששתלי סיליקון עלולים להביא להתפתחות של סרטן בשד מסוג לימפומה ALCL.

לצד הסיבות האישיות, יש גם משהו באווירה הכללית שמסביבנו שגורם לנשים רבות להפטר מאותם שתלי סיליקון ישנים. אנחנו בעידן שבו ניתן דגש רב על טבעיות, ראשוניות וחזרה למקורות ובאקלים שכזה נשים רבות מבינות כי יש לא מעט יופי, חן והרמוניה בנתונים האישיים והטבעיים עימם אנחנו נולדים. כבר אין מודל יופי אחד ויחיד, יש שפע של מודלים וכל אחת יפה בדרכה שלה.

תהא הסיבה אשר תהא, כיום ניתן בעזרת ניתוח פשוט יחסית להוציא שתלי סיליקון ישנים ולשוב למראה הטבעי.

בעת ניתוח הוצאת שתלי סיליקון, יוצר המנתח חתך על גבי הצלקת שנותרה עוד מזמן הניתוח להגדלת החזה ודרך חתך זה מוציא את השתלים הישנים. לאחר מכן, תופר הכירורג את החתך בעזרת תפרים הנמסים מעצמם. במידה והמטופלת מעוניינת במילוי השד בחומר טבעי לאחר הוצאת השתלים, ניתן למלא את השד בשומן טבעי המגיע ישירות מגוף המטופלת כבר במהלך ניתוח להוצאת שתלים. ואם יש צורך לבצע הרמה של החזה – ניתן לעשות כן גם כבר במהלך ניתוח הוצאת שתלים.

הניתוח עצמו הוא פשוט, נערך תחת הרדמה מלאה ואורכו נע בין שעתיים ל-3 שעות, תלוי במורכבות הניתוח, בנתונים הייחודיים של כל אישה וזה גם תלוי באם היא מעוניינת למלא את השד בשומן טבעי ואם היא ביקשה גם הרמת חזה.

זמן ההחלמה וההתאוששות מניתוח הוצאת שתלי סיליקון הוא קצר ועומד על כשבוע, כאשר לאחר כחודש כבר ניתן לחזור לשגרת חיים מלאה. סיבוכים בניתוחי הוצאת שתלים הם נדירים מאוד ומתרחשים בעיקר כאשר פונים למנתחים שאינם מקצועיים או חסרי ניסיון.

בקליניקת 'אלונה שכטר – פלסטיקה ואסתטיקה', ממתינים לכן פלסטיקאים כירורגים בעלי שם המתמחים בניתוחי חזה לרבות שחזורי שד מזה שנים רבות וכן צוות מקצועי חם ואדיב שמלווה כל מטופלת ומטופלת באופן אישי.

כקליניקה המובילה את תחום הפלסטיקה והאסתטיקה בישראל, אנחנו מציעים את כל פתרונות האסתטיקה במקום אחד, מביאים את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר ועושים שימוש בטכניקות כירורגיות בטוחות ומוכחות בלבד. המטרה שלנו שלובה במטרות של לקוחותינו ואנחנו חותרים להעניק טיפולים אסתטיים בעלי תוצאות טבעיות.

אנחנו מקפידים להתאים לכל מטופלת את הפתרון המתאים ביותר עבורה ונשמח לעמוד גם לשירותכן בכל עת. אנחנו כאן עבורכן, כדי לענות על שאלות, להעניק ייעוץ, תמיכה והכוונה ולספק את כל המידע אודות ניתוח הוצאת שתלים.

ניתן לצפות בתמונות ניתוח הוצאת שתלים לפני ואחרי בקישור שכאן למעלה. התמונות מאוחסנות בתיקיה המאובטחת בסיסמה, זאת במטרה לשמור על פרטיות קהל לקוחותינו. תמונות הלפני ואחרי ניתוח הוצאת שתלים המוצגות בתיקיה קיבלו את אישור הלקוחות שלנו, הן אותנטיות ולא ביצענו עריכה לתמונות, למעט הסתרה של סימנים מזהים.

לצפייה בתמונות יש לקבל סיסמה אישית ואיתה ניתן לפתוח את התיקייה. לקבלת סיסמה יש להתקשר לקליניקת 'אלונה שכטר – פלסטיקה ואסתטיקה', בטלפון מספר: 1-800-210-210, והצוות שלנו יעביר אליכם את הסיסמה.

24 שאלות ותשובות בנושא ניתוח הוצאת שתלים

על פי רוב, נהוג לבצע ניתוח הוצאת שתלים לאחר שעברו בין 10 לבין 15 שנים מיום הניתוח הראשוני להגדלת החזה. אך, בהחלט ניתן גם לעבור את ההליך מוקדם יותר; כאשר מזהים בעיות רפואיות או אסתטיות. למשל כאשר האישה חווה התקשות באזור החזה, כאשר החזה מתעוות, כאשר יש דליפה או קרע בשתל או כאשר האישה מחליטה שהיא מעוניינת להוציא שתלי סיליקון מהחזה במטרה לחזור למצב הטבעי.

באילו נסיבות נשים בוחרות לעבור ניתוח הוצאת שתלים?

נשים מגיעות לשולחן הניתוחים על מנת לעבור ניתוח הוצאת שתלים מסיבות שונות ומגוונות, ביניהן ניתן למנות את הסיבות הבאות:

  • מאחר ולשתלי הסיליקון, בוודאי לשתלי סיליקון מהדור הישן, יש תאריך תפוגה ידוע מראש וה-FDA ממליץ להחליף שתלי סיליקון על בסיס קבוע, מדי 10 עד 15 שנים. עם הזמן, שתלי הסיליקון מתבלים, מאבדים מנפחם ומאיכותם ויש צורך לעבור ניתוח להוצאת שתלים או החלפת שתלים בשתלי סיליקון חדשים.
  • כאשר נשים חשות חוסר שביעות רצון מהתוצאות האסתטיות של ניתוח להגדלת חזה.
  • כאשר נשים מעוניינות להחליף את שתלי הסיליקון הישנים במילוי שומן עצמי. זוהי טכניקה טבעית יותר ובטוחה למילוי, ייצוב והגדלת חזה שאינה כרוכה בניתוחים חוזרים ונשנים.
  • כאשר מתגלה קרע בשתל. אם התגלה בבדיקת MRI או בבדיקת אולטרה סאונד שקיים קרע בשתל יש צורך לעבור ניתוח להוצאת שתלים לצורך החלפתם באחרים. עם זאת, הניתוח לא חייב להיות דחוף או מידי כי שתלי הסיליקון גם הישנים יותר נחשבים בטוחים ואין חשש שהסיליקון יתפשט לאזורים שונים בגוף.
  • גם הופעת קפלים באזור רקמת השד מביאים נשים לבצע ניתוח הוצאת שתלים. הקפלים בעור נוצרים מאחר שרקמות השד הינן דקות מאוד, והתוצאה של קפלים אינה אסתטית ולעיתים אף גורמת לחוסר סימטריה בשדיים.
    מצב כמו התקשות קופסית מביא אף הוא לא מעט נשים לעבור ניתוח הוצאת שתלים. התקשות קופסית מתרחשת כאשר יש ריכוז גבוה של קופסית באזור השתל. ריכוז גבוה זה גורם לכאבים, לאזור השד להיות קשיח וגם לאי-סימטריה בחזה.
  • לבסוף, נשים שעברו ניתוח הגדלת חזה אך גילו שהחזה המוגדל מכביד עליהן ומחולל כאבי גב בוחרות לעבור ניתוח הוצאת שתלים.

כיצד מגלים ומאתרים מראש בעיות בשתלי סיליקון?

אין ספק שככל שהזמן עובר איכותם של שתלי הסיליקון עולה ומשתבחת. כיום אנחנו יודעים הרבה יותר על האופן שבו יש לייצר שתלים בטוחים, חל שיפור גם בהליכים הכירורגיים עצמם וגם התוצאות של ניתוח חזה נותרות לאורך יותר זמן. יחד עם זאת, כל מי שעברה ניתוח להגדלת חזה שבמהלכו הוכנסו שתלי סיליקון נדרשת לעבור בדיקה תקופתית קבועה, ובמהלכה נבדקים באופן יסודי מצב שתלי הסיליקון המושתלים, קרעים, הקופסית וכן מצבה הבריאותי של האישה.

הבדיקות התקופתיות כוללות בדיקת אולטרה סאונד הנערכת פעם בשנה ובדיקות MRI מדי כמה שנים. בדיקות אלו הן חשובות ובעזרתן ניתן לזהות בעיות רפואיות, למשל קרע בשתל או בעיות בקופסית, וגם בעיות אסתטיות, ביניהן: התכווצות השד, נפילת שד, העדר סימטריה בין השדיים ועוד.

האם קיים קשר בין ניתוח להגדלת חזה לבין הופעת כאבי גב?

בהחלט קיים קשר. אמנם ניתוח הגדלת חזה נחשב להליך בטוח רפואית ומאושר על ידי כל הגורמים הרשמיים והמפקחים, אך לעיתים שתלי הסיליקון גורמים לחוסר נוחות כללי ובתוך כך גם לכאבי גב. הסיבה שבעטיה נשים חוות כאבי גב לאחר ניתוח הגדלת חזה נעוצה בדרך כלל בבחירת שתלי סיליקון גדולים מדי. לרוב, מדובר בשתלי סיליקון שמשקלם עולה על 500 גרמים. הגודל של שתלי הסיליקון הגדולים מכביד על היציבה, על ההליכה, הישיבה, השכיבה ועל התפקוד השגרתי והכאבים מוקרנים לא פעם לאזור הגב.

לאחר ניתוח הגדלת חזה, מומלץ לאמץ תנוחת שינה על הגב. לעיתים מנח שינה חדש ולא נכון לאחר ביצוע ניתוח הגדלת חזה יכול להוביל לכאבי גב. במקרה כזה ייתכן ושינה בתנוחה אחרת עשוי להעלים את כאבי הגב שהגיעו לאחר הגדלת החזה.

האם שתלי סיליקון גורמים לסרטן?

בשלב זה, עוד לא נמצא קשר ישיר ומלא בין סרטן לבין הגדלת חזה. עם זאת, ארגון הבריאות העולמי וה-FDA התריעו לא פעם ולא פעמיים כי ייתכן וקיים קשר בין ניתוחים להגדלת החזה לבין הופעת סרטן מסוג לימפומה, כאשר על שולחנם הונחו כמה מאות מקרים של נשים בהן התגלתה לימפומה הקשורה לשתלי סיליקון. כבר בשנת 2011 החל לבדוק מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) את הקשר, אך רק בשנים האחרונות ולאחר שהנתונים נאספו הזהיר מנהל המזון והתרופות האמריקאי על הסיכון הגבוה של נשים שעברו ניתוחי חזה ללקות בלימפומה מסוג ALCL.

לימפומה מסוג ALCL נחשבת לסרטן נדיר והיא מופיעה כאשר תאים לימפוציטים משתכפלים במהירות וללא כל שליטה ומתרכזים בסמוך לשד, באזור בית השחי ולעיתים גם בצוואר ובאזור המפשעה. ניתן לעצור את ההתרבות התאים הלימפוציטים על ידי כימותרפיה או הקרנות.

מאז פרסום דוח ה-FDA על הקשר שבין ניתוחי הגדלת חזה לבין לימפומה, חלה חובה על רופאים מנתחים וכן על יצרני ומשווקי שתלי סיליקון ליידע את המטופלות על הסכנות הבריאותיות הטמונות בניתוחי הגדלת חזה. בנוסף, חלה חובה על רופאים פלסטיים לקיים מעקב מתמיד וקבוע אחר מטופלות שעברו הגדלת חזה, זאת על מנת לזהות סימנים מחשידים מקדימים לסרטן וכן לערוך בדיקות ממוגרפיה תקופתיות. במידה ומהבדיקות עולה חשד ללימפומה, יש לעבור ניתוח להוצאת השתלים וכן להוציא את הקופסית.

למרות כל האמור כאן, עד ליום זה מנהל המזון והתרופות האמריקאי לא קבע הגבלות על השתלת שתלי סיליקון ולא אסר ניתוחי הגדלת חזה.

מהי קופסית?

כאשר משתילים בגוף האנושי גוף זר, מתחילה להתפתח קופסית. תופעה זו אינה ייחודית להשתלות סיליקון בחזה, היא מתרחשת גם כאשר משתילים קוצבי לב למשל. קופסית היא בעצם מעטפת רקמת חיבור דקה מאוד והתפקיד שלה – להגן על הגוף מפני התפשטות של הסיליקון לאברי הגוף.

בעולם הרפואה, נהוג לחלק את הקופסית לכמה דרגות על פי רמת הנוקשות שלה. דרגות 1 ו-2 הן הנמוכות ביותר, ובמצב כזה האישה לא תחוש כמעט בקופסית. אך כאשר עולים לכיוון דרגות 3 ו-4 האישה תחוש בקופסית והשד יתקשה.

הוצאת שתל עם או בלי קופסית?

מסביב לכל שתל סיליקון נוצרת מעטפת רקמת חיבור הנקראת – קופסית. לעיתים, כאשר הקופסית מתחילה להתכווץ יתר על המידה היא גורמת לכאבים, חוסר נוחות, לעיוותים לא אסתטיים ולהתקשות אזור השד. בעת ניתוח הוצאת שתלי סיליקון עולה הצורך לטפל בקופסית. הטיפול כרוך בחיתוך הקופסית בדרך כלל. החיתוך מוריד מן הלחץ על השד ובמקביל מאפשר למנתח לעצב מחדש את צורת השד. במקרים קיצוניים בהם הקופסית עבה וקשיחה, יבצע המנתח כריתה חלקית של המעטפת.

הסרה מלאה של הקופסית במהלך ניתוח הוצאת שתלים נדרשת רק במקרים הבאים:

  • אבחון לימפומה ALCL.
  • כאשר הקופסית עבה מדי ומחוספסת.
  • כאשר הקופסית מגורגרת או מסוידת.
  • כאשר מתגלה שהקופסית ספגה לתוכה סיליקון.

מתי כדאי לעבור ניתוח הוצאת שתלי סיליקון – לפני הלידה או לאחריה?

נשים צעירות שעברו ניתוחים להגדלת חזה חוות חרטה על ההליך כאשר הן מתבגרות מעט ומתכוננות להיכנס להריון ולהביא ילדים לעולם. זו תופעה מוכרת, רווחת וידועה. במקרים כאלו חשוב מאוד לפנות לרופא המנתח, להיוועץ בו ולקבל ממנו את כל המידע על היתכנות הניתוח בשלבי היריון.

באופן כללי, רופאים אינם ממליצים לעבור ניתוח הוצאת שתלים במהלך ההיריון ומבקשים מהנשים לדחות את הניתוח למועד מאוחר יותר, לאחר הלידה, כאשר ההמלצה היא לעבור את ההליך כחצי שנה לאחר שלב ההנקה.

הסיבה לכך שלא מומלץ לעבור ניתוח להוצאת שתלי סיליקון במהלך ההיריון וזמן מה לאחר הלידה נעוץ בסכנה הטמונה בהרדמה כללית. יש מקרים נדירים בהם הרדמה כללית יצרה סיבוכים ובמקרים קיצוניים עוד יותר גרמה למוות. והמלצה זו תקפה גם במקרים בהם התגלו בעיות, קרעים או נפיחויות באזור השד.

כיצד יש להיערך לפגישת ייעוץ ראשונית בקליניקה?

מומלץ מאוד להגיע לפגישת הייעוץ מוכנים עד כמה שניתן. עם תיק רפואי ואם יש בעיות רפואיות אז עם תיעוד מפורט של הבעיות. במידה ונוטלים תרופות יש ליידע את הרופא המנתח כבר בפגישת הייעוץ הראשונית.

אם יש שאלות, הרופא יענה עליהן כבר בפגישה זו. חשוב לשתף את הרופא בכל השאלות, החששות והדאגות.

אילו בדיקות מקדימות יש לעבור טרם ביצוע ניתוח הוצאת שתלים?

טרם ביצוע ניתוח הוצאת שתלים יבקש הרופא המנתח מהמטופלת לעבור מספר בדיקות חשובות והכרחיות, ביניהן:

  • ספירת דם.
  • בדיקה כימית של הדם.
  • אולטרסאונד.
  • ממוגרפיה.
  • MRI.
  • מטופלות שעברו את גיל 37 ידרשו לעבור בדיקת א.ק.ג.
  • ובדיקה של שתלים ישנים.

איזה בדיקות בריאותיות יש לבצע לפני ניתוח הוצאת שתלים מהחזה?

טרם ניתוח הוצאת שתלי סיליקון ולפי בקשת הרופא המנתח, על המטופלות לעבור חלק או את כל סדרת הבדיקות הבאות:

  • ממוגרפיה.
  • אולטרסאונד.
  • MRI.
  • ספירת דם.
  • בדיקה כימית של הדם.
  • מטופלות שעברו את גיל 36 תידרשנה לעבור בדיקת א.ק.ג.
  • בדיקת השתלים הישנים.

האם יש להיערך מראש ליום הניתוח?

לפני הניתוח, יש צורך לבצע בדיקות דם בסיסיות, לרוב: בדיקות תפקודי קרישה וספירת דם. ישנם מקרים בהם יש לעבור בדיקות נוספות כגון: ממוגרפיה, אולטרסאונד, צילום חזה וא.ק.ג.

טרם הניתוח יהיה עלייך לרכוש חזייה רפואית שנרכסת מלפנים ומתאימה למידותייך. חזייה רפואית זו הינה למעשה החבישה העיקרית לאחר הניתוח וחשוב ללבוש אותה כל היום במשך חודש שלם מיום הניתוח, אך בהחלט ניתן להסיר אותה במהלך המקלחת. בכדי שתרכשי חזייה איכותית המתאימה באופן אישי לנתונים הייחודים שלך, מומלץ לרכוש את החזייה אצלנו בקליניקה.

עלייך להכין מראש תרופות לשיכוך כאבים וכן אנטיביוטיקה, שהותאמה עבורך על ידי הרופא המנתח ואושרה על ידי רופא המשפחה. שימי לב, יש להימנע משימוש בתרופות, ויטמינים וכדורים מדללי דם, כמו גם שיש להימנע משתיית אלכוהול ועישון לפחות שבועיים לפני מועד הניתוח.

רצוי ומומלץ להתקלח היטב לפני שאת מגיעה לקליניקה וחובה להגיע בצום מלא של 6 שעות לפחות לפני מועד הניתוח. אסור לחלוטין לאכול, לשתות מים, ללעוס סוכריה או מסטיק.

מומלץ מאוד להגיע עם ביגוד נוח, ללא תכשיטים, כאשר כדאי לבוא עם חולצה מכופתרת מלפנים. יש להצטייד בכל הבדיקות אותן בצעת ולהגיע למרכז הרפואי במועד שנקבע מראש. יתרת התשלום תוסדר לפני תחילת הניתוח, על כן מומלץ להגיע או להסדיר את שיטת התשלום.

כאשר תגיעי לקליניקה, מנהלת שירות הלקוחות של "אלונה שכטר – פלסטיקה ואסתטיקה" תקבל אותך ותלווה אותך אל חדר הקבלה. בחדר הקבלה, תבצענה האחיות בדיקת לחץ דם ובדיקת חום ותמלאנה את פרטייך בתיקך האישי. בשלב הבא, בגדייך יוחלפו בחלוק כחול, הרופא המרדים ייפגש אתך ולאחר מספר שאלות והסבר, יחתימך על טופס הסכמה להרדמה.

בשלב זה, תתקיים פגישה נוספת בינך לבין הרופא המנתח, יובהרו השאלות האחרונות, המנתח יסמן את האזורים המיועדים לניתוח ויצלם אותך.

כיצד נערך ניתוח הוצאת שתלים מהחזה?

לאחר תכנון מדויק של מהלך הניתוח, מבצע הפלסטיקאי חתך קטן ודרכו הוא מוציא את שתלי הסיליקון הישנים. בנוסף, שואב המנתח את השומן העודף ומסדר מחדש את רקמת השד, כך שהשד יהיה זקוף. במקביל, לוקח המנתח ביופסיה מהקופסית לצורך בדיקה ומנקה היטב את חלל השתל.

במקרים בהם מבקשת המטופלת להוציא את השתלים הישנים ובמקביל לבצע מילוי טבעי בשד, לוקח הפלסטיקאי עודפי שומן מהפלג התחתון של הגוף, מחזיר אותם לשד ואיתם ממלא ומעצב מחדש את החזה. הוא עושה כן על ידי הזרקה עדינה של טיפות השומן ששאב חזרה אל הרקמות באזור השד.

בסיום ניתוח הוצאת שתלים, תופר הפלסטיקאי את החתכים סביב העטרה ובאזור קפל השד. כך שהצלקות נסתרות והתוצאה: חזה בעל מראה טבעי, אורגני, מורם וזקוף.

לאחר מכן, חובש המנתח את אזור החזה בחבישת לחץ. לאחר יומיים שלושה יש לשוב א הקליניקה על מנת להוריד את החבישה ולעבור בדיקת מעקב.

בתום הניתוח, מקבלת המטופלת אנטיביוטיקה כדי למנוע היווצרות של זיהומים. לרוב, אין צורך להמשיך וליטול את האנטיביוטיקה במשך זמן ההחלמה. גם אין צורך להגיע לקליניקה לצורך הסרת התפרים, אנחנו עושים שימוש בתפרים נמסים, כך שהתפרים ייעלמו באופן טבעי מעצמם.

האם ניתן במהלך ניתוח הוצאת שתלים לעצב את השד, למלא אותו ולהרימו?

כן, ניתן בהחלט במהלך ניתוח הוצאת שתלי סיליקון למלא ולהרים את החזה. חשוב לציין זאת בפני המנתח טרם ביצוע הניתוח כבר בפגישת הייעוץ הראשונית. בפועל, לאחר הוצאת שתלי סיליקון נותר בשד חור, חור בו היו שתלי הסיליקון, וגם מעטפת העור שכבר התרגלה למילוי הסיליקון נמתחת עם הזמן.

נשים רבות מבקשות מהפלסטיקאי שלהן למלא ולהרים את השד בעת הניתוח, ובהחלט ניתן לעשות זאת על ידי שאיבת שומן טבעי מהגוף והזרקתו חזרה אל השד, כך שעם הזמן השומן הטבעי נספג בגוף. שאיבת השומן מהגוף והחזרתו אפשרית רק לבעלות מבנה גוף שאינו רזה מדי. קיים קושי לשאוב שומן מנשים רזות. כמו כן, חשוב לציין שהשומן שנשאב ומוחזר יוצר מרקם רך באזור החזה, כך שהחזה לא חוזר באופן מושלם לצורתו הטבעית. בנוסף, קיים קושי להחזיר כמות שומן השקולה לכמות הג'ל שבשתלי הסיליקון, לכן החזה יקטן, מטבע הדברים לאחר ביצוע הניתוח.

נשים שמעוניינות בהרמת חזה יכולות לעשות כן במהלך ניתוח הוצאת שתלים. במהלך הפרוצדורה יסיר המנתח עודפי עור באזור השד, יהדק ויתפור, כך שהתוצאה תהיה מראה חזה זקוף, בעל נפח טבעי ומלא.

חשוב להדגיש כי לא בכל מצב יש צורך למלא את השד בשומן טבעי לאחר הוצאת שתלי הסיליקון. כדאי לשקול מילוי בשומן טבעי בעיקר במקרים בהם רקמת השד אינה מתחלפת ברקמת שומן טבעית ונותר מעין חור שיש למלא אותו.

האם זה בטוח להשתמש בשומן עצמי?

זה כבר שנים רבות שהרפואה הפלסטית והרפואה הקלינית-כירורגית עושות שימוש בשומן עצמי של מטופלים, למשל לצורכי שיחזור שד עבור נשים שהחלימו מסרטן השד. שומן עצמי נחשב לבטוח מאוד מאחר שהוא מגיע ישירות מהגוף של המטופלות עצמן והוא חלק טבעי ואורגני מהגוף. השומן הטבעי שנשאב מהגוף ומוחזר אליו משתלב בתאי השומן הקיימים באזור החזה ומוזנים אל כלי הדם בצורה סינרגטית וטבעית.

כדי למלא את השד בשומן טבעי מבצע הרופא המנתח חתך בגודל של כ-2 סנטימטרים באזור פלג הגוף התחתון של המטופלת, בדרך כלל מאזור הבטן התחתונה. אל החתך הזה מחדיר המנתח צינורית שנועדה לשאוב שומן תת-עורי. לאחר השאיבה מחדיר המנתח את הצינורית אל החזה ומזריק בחזרה את השומן הטבעי.

לשומן טבעי יש יתרונות על שתלי הסיליקון. כך למשל, הזרקת שומן טבעי היא קבועה ואינה דורשת ניתוחים נוספים לצורך החלפה מדי תקופה (כפי שקורה עם שתלי סיליקון אותם יש להחליף מדי 15 שנים לערך). עם זאת, ישנם מקרים בהם צריך לעבור ניתוח נוסף לצורך שאיבה והזרקת השומן העצמי, זאת מאחר שהשומן העצמי לא תמיד נשאר בכמות שהוזרק, בערך 30% ממנו נספג בגוף. בנוסף, גם התחושה והמראה המתקבלים ממילוי השד בשומן המגיע מגוף האישה הם טבעיים יותר.

יש לציין כי הזרקת שומן טבעי מתאימה למטופלות שבחרו בשתלים שגודלם אינו עולה על 150 מ"ל. מטופלות שהגדילו את החזה שלהם עם שתלי סיליקון מעל 150 מ"ל לא יוכלו להסתפק בשומן עצמי שכן הוא לא יכול למלא את כל נפח השד.

מה משך הניתוח להוצאת שתלי סיליקון מהחזה?

על פי רוב, משך ניתוח הוצאת שתלים הוא כ-3 שעות. בזמן הזה הרופא המנתח גם מוציא את שתלי הסיליקון הישנים ובמידה וזה תואם מראש הוא גם מעצב מחדש את השד: ממלא אותו בשומן טבעי ומרים אותו. במידה ואין צורך בעיצוב מחדש, ההליך יסתיים מהר יותר.

האם הניתוח נערך תחת הרדמה מלאה או תחת הרדמה מקומית?

בדומה לרוב ניתוח החזה, גם ניתוח הוצאת שתלים נערך תחת הרדמה מלאה.

האם צפויות צלקות לאחר ניתוח הוצאת שתלים?

ניתוח הנערך בידי מנתח מקצועי לא ישאיר צלקות נוספות. המנתח מבצע חתך בדיוק בצלקת שנותרה לאחר ניתוח הגדלת החזה הראשוני ולכן לא צפויות צלקות חדשות לאחר הניתוח להוצאת שתלים. במידה ומבוצע במקביל גם ניתוח להרמת חזה, אז בהחלט יישארו צלקות נוספות.

האם ניתוח הוצאת שתלים מהחזה כרוך בסיכונים מיוחדים?

כל ניתוח או הליך כירורגי באשר הוא נושא בחובו סיכונים וכך גם ניתוח הוצאת שתלי סיליקון. למרות שאלו נדירים מאוד, בין הסיכונים לאחר ניתוח הוצאת שתלים ניתן לציין את הבאים:

  • היווצרות של ציסטות שומן.
  • התקשות השד או אזורים סמוכים לו
  • במקרים מאוד נדירים – צלקות גדולות וגלויות

מה קורה לאחר הניתוח? ומהו משך זמן ההחלמה מניתוח הוצאת שתלים?

לאחר ניתוח הוצאת שתלים, יש לנוח במשך כשבוע בבית, להימנע מכל פעילות גופנית מאומצת ולהקפיד על לבישת חזייה מיוחדת שמחטבת את האזור. רופאים פלסטיים רבים ממליצים להימנע גם מנהיגה במשך השבוע הראשון לאחר הניתוח. חשוב לשמור היטב על אזור החזה, להימנע מביצוע תנועות חדות, הרמה גבוהה של הידיים או הזזת הידיים אחורה והצידה. בין חודש לחודש וחצי לאחר הניתוח, כבר ניתן לשוב לפעילות שגרתית מלאה, לרבות פעילות גופנית.

נשים שעברו ניתוח הוצאת שתלים מדווחות על תוצאות טובות, על נוחות ועל תחושה טבעית וקלילה יותר. רובן שמחות על הוצאת הגוף הזר (=שתלי הסיליקון) וגם הן אינן סובלות מכאבים מיוחדים או מתופעות לוואי קשות.

מדוע כדאי לערוך ניתוח הוצאת שתלים בקליניקת 'אלונה שכטר – פלסטיקה ואסתטיקה'?

מאות לקוחות מרוצות לא טועות. בקליניקת 'אלונה שכטר – פלסטיקה ואסתטיקה' מיטב הכירורגים הפלסטיים בישראל. לכולם ניסיון עשיר בניתוחים פלסטיים, גם המורכבים ביותר, רקע בניהול מחלקות בבתי חולים נבחרים ומוניטין מפואר. הניסיון הרב של המנתחים הפלסטיים בקליניקה מבטיח הליכים כירורגיים בטוחים במיוחד המקטינים את הסיכוי להופעת סיבוכים.

הצוות המקצועי מונה מומחים ויועצים מובילים וביחד מלווים כל מטופלת ומטופלת לאורך כל התהליך: משלב ההתלבטות וההחלטה דרך ההליך הכירורגי ועד להחלמה מלאה.

סטנדרט רפואי גבוה, שירות אישי, זמינות מלאה ושמירה על אתיקה מקצועית הם נר לרגלינו ועקרונות אלו מנחים את הצוות המקצועי ואת כל הכירורגים בקליניקה.

קליניקת 'אלונה שכטר – פלסטיקה ואסתטיקה' נחשבת לפורצת דרך בתחום הפלסטיקה בישראל. היא מביאה את בשורת החדשנות של עולם האסתטיקה ועושה שימוש רק בטכנולוגיות המתקדמות ביותר שהוכיחו את עצמן לאורך זמן.

חדרי הניתוח והתאוששות בקליניקה נעימים, מעוצבים, מאובזרים היטב ונוחים והאווירה – משפחתית, חמה ועוטפת.

קראו עוד בבלוג שלנו

post-image
מדוע שנרצה לבצע תהליך הוצאת שתלים מהחזה?

עם ניתוח הגדלת חזה, נשים יכולות להשיג את גודל החזה שתמיד רצו - בבטחה וביעילות. אבל למרבה הצער, הסיפוק שמגיע עם ההליך, לא תמיד מחזיק...

להמשך קריאה
post-image
חושבים על ניתוח מתיחת פנים? היכנסו וקראו

אין צורך להתפשר על מראה מבוגר, למרות שהתבגרתם. עם המנתחים הפלסטיים המיומנים בקליניקת אלונה שכטר בע"מ, תוכלו לנטרל את השפעות הזמן ולהחזיר את המראה הצעיר...

להמשך קריאה
post-image
מתי מתעורר הצורך בניתוח מתיחת בטן היקפית?

מתיחת בטן היקפית פותחה כדי לטפל בעור התלוי הרופף של הבטן, המותניים, הגב התחתון והישבן אצל נשים וגברים. בקליניקת אלונה שכטר בע"מ, שמתמחה בניתוחים פלסטיים...

להמשך קריאה

דימוי גוף, קבלת החלטות ואהבה עצמית הם נושאים שמדברים אלייך?

הירשמי לניוזלטר שלנו ותקבלי
icon

סיפורים אישיים של נשים

icon

מאמרים בנושאי דימוי גוף, השפעת הזמן על הגוף שלנו ומודלים לקבלת החלטות

icon

מבצעים והצעות מיוחדות

מלאו פרטים