לפגישת ייעוץ 1800-210-210 call-us צרו קשר contact-us whatsapp-call

ניתוח משולב מתיחת פנים וצוואר

שוקלים לעבור מתיחת פנים וצוואר? אתם ממש לא לבד. ההתמודדות עם פגעי הגיל משותפת לכולנו משלב מסוים בחיים, גברים ונשים כאחד, כי את הזמן, ככל הנראה, לא ניתן לעצור. ככל שהגיל מתקדם מתחילים לראות בהדרגה ובדאגה את סממני הגיל באזור הפנים והצוואר: הלחיים והלסתות נשמטות מטה, קמטים בצוואר, במצח, בצידי השפתיים ובין העיניים הופכים עמוקים יותר עם הזמן, העור מאבד מהגמישות שלו וההשתקפות במראה לא עולה בקנה אחד עם האופן שבו אנחנו מרגישים בפנים.

השינויים האלו, כאמור, פוקדים את כולם ללא יוצא מן הכלל. אצל חלק מהאנשים השינויים ניכרים בגיל מוקדם יותר, בעוד אצל אחרים שינויים אלו מתרחשים בגילאים מאוחרים יותר. פקטורים כמו: תורשה, חשיפה מרובה לשמש, תזונה לקויה, עישון וצריכה מוגברת של אלכוהול יכולים לזרז את הזדקנות הפנים והצוואר, אך הרפואה הפלסטית יכולה לתקן את נזקי הגיל והסביבה ולהשיב את המראה הצעיר, הרענן והחיוני לפנים ולצוואר.

פנים חלקות וצוואר מתוח מזוהים עם מראה מושך ואטרקטיבי; קו צוואר מהודק וברבורי משדר נעורים וחושניות ופנים מתוחות ומלאות משדרות אנרגיה וזוהר. מתיחת פנים וצוואר מתאימה לכל מי שמרגיש שמראה הפנים שלו עייף ולאה, למי שסבור שהוא נראה מבוגר מכפי גילו ולכל מי שמבין שהוא יכול להראות הרבה יותר צעיר.

הצוואר והפנים אלו הם האיברים הראשונים שמבחינים בהם, את שאר אברי הגוף אנחנו נוהגים לכסות בבגדים. אלו הם גם האברים שחשופים לשמש במידה הרבה ביותר, בהשוואה לאיברי גוף אחרים. כאשר סימני ההזדקנות מופיעים בפנים הם גם מתגלים באזור הצוואר והסנטר. הקמטים, הקמטוטים, הקווים, מצבורי השומן בצוואר ומתחת לסנטר, העלמות קווי המתאר הברורים אינם פוסחים לא על הפנים ולא על הצוואר. מתיחת פנים וצוואר היא, אם כן, פתרון נהדר המשלב שני הליכים שונים במקביל והיא מספקת מענה אופטימלי למי שלא יכול להסתפק רק במתיחת צוואר או רק במתיחת פנים.

בהליך אחד ויחיד, הכירורג הפלסטי גם מותח את הפנים וגם את הצוואר, הוא מחליק אותם באופן שווה וסימטרי כך שלא משנה אם מתבוננים על הצוואר או על הפנים – העור נראה צעיר ומתוח. במקרים שבהם מותחים רק צוואר או רק פנים יכול בהחלט לקרות מצב שהפנים יראו מתוחות ורעננות, אבל אם נוריד את המבט לכיוון הצוואר – נראה את סימני הגיל וניתן יהיה להבחין שנעשתה מתיחת פנים. ההליך המשלב את שתי הפרוצדורות מאפשר, אפוא, ליצור מראה אחיד, טבעי והרמוני ומסתיר את העובדה שבוצעה התערבות כירורגית פלסטית.

בקליניקת 'אלונה שכטר – פלסטיקה ואסתטיקה', ערכנו מאות ניתוחי מתיחת פנים וצוואר מוצלחים למטופלים ומטופלות במגוון גילאים. הכירורגים בקליניקה הם מבכירי הפלסטיקאים בישראל והם מלווים כל מטופל באופן אישי.

לצד פרקטיקות כירורגיות מתקדמות, אנחנו משלבים את חזית הטכנולוגיה וגאים לשמש בית חם ותומך לאלפי מטופלים ומטופלות שרוצים לשפר את המראה שלהם ולהראות צעירים, בדיוק כפי שהם מרגישים. חדרי הניתוח והאשפוז שאנו עובדים איתם מאובזרים בציוד חדיש והצוות המקצועי והרפואי שלנו תמיד זמין ונגיש.

אנחנו כאן לשירותכם. נשמח להעניק לכם ייעוץ מקצועי ראשוני, לסייע לכם לקבל החלטות מושכלות ולספק לכם מידע מפורט אודות ניתוח מתיחת פנים וצוואר וכן מידע אודות טיפולים אסתטיים נוספים.

לצפייה בתמונות לפני ואחרי ניתוח מתיחת פנים וצוואר של מטופלי קליניקת 'אלונה שכטר – פלסטיקה ואסתטיקה', יצרנו תיקייה מאובטחת מיוחדת. תוכן התיקייה מוגן בסיסמה, זאת כדי לשמור על הדיסקרטיות של המטופלים שלנו. קיבלנו את הסכמת המטופלים להציג את תמונותיהם, לא שינינו את התמונות, הן אותנטיות – רק טשטשנו סימנים מזהים כדי לשמור על פרטיות מטופלינו.

על מנת לצפות בתמונות בתיקייה כל שעליכם לעשות הוא להתקשר לקליניקה בטלפון הבא: 1-800-210-210 ומיד תקבלו סיסמה אישית שתאפשר לכם לפתוח את התיקייה. נשמח לעמוד לשירותכם בכל עת, לענות על שאלות לספק מידע נוסף.

19 שאלות ותשובות לניתוח מתיחת פנים וצוואר

מהן הסיבות העיקריות שמביאות אנשים לעבור ניתוח מתיחת פנים וצוואר?

לכל אחד ואחת יש את הסיבות שלהם לעבור מתיחת פנים וצוואר.

  • שיפור הייצוגיות – ישנן מטופלות שעובדות במשרות הדורשות מראה ייצוגי ומרגישות שהידלדלות העור בצוואר ומראה הפנים העייף פוגם בייצוגיות שלהן ולכן גם בקריירה שלהן, והן מחליטות לעבור מתיחת פנים וצוואר.
  • להרגיש טוב עם עצמנו – מטופלים אחרים בוחרים לעבור מתיחת פנים וצוואר כי הם לא אוהבים את מה שהם רואים במראה. המראה שלהם לא מצליח לשקף את האופן שבו הם מרגישים, וכדי להרגיש טוב עם עצמם הם עוברים מתיחת פנים וצוואר.
  • לשפר את הביטחון והדימוי העצמי – יש מטופלים שמראה הפנים והצוואר המזדקנים פוגעים בביטחון העצמי שלהם ובדימוי העצמי. זה מקשה עליהם למצוא בני זוג, זה מקשה עליהם להראות בציבור, למצוא עבודה, להתקדם בעבודה וזה מונע מהם לעשות דברים שפעם נהגו לעשות. לאחר מתיחת פנים וצוואר, הם מרגישים הרבה יותר אטרקטיביים, וזה משיב את תחושת הביטחון העצמי ומעלה את הדימוי העצמי שלהם.

מה גורם להופעת צוואר ופנים רפויים, עייפים וזקנים?

יש כמה גורמים עיקריים שגורמים למראה פנים עייף ועתיר קמטים ולצוואר זקן ורפוי, ביניהם ניתן למנות את הבאים:

  • תורשה – את קצב ההזדקנות ואיכות העור שלנו אנחנו מקבלים בירושה מהורינו, מסבינו וסבותינו. אם ההורים והסבים שלנו הזדקנו בגיל צעיר ואם איכות העור שלהם ירודה – גם אנחנו צפויים לסבול מאותן התופעות בדיוק וגם נוריש נתונים אלו לילדינו ולנכדינו. אבל אם ההורים שלנו זכו לעור איכותי ונהנים מקצב הזדקנות איטי – סביר מאוד להניח שגם אנחנו נזדקן מאוחר יותר.
  • חשיפה לשמש – השמש היא אמנם מקור החיים, אך כשנחשפים לשמש יותר מדי ולא שומרים על העור, השמש היא אויב. קרני השמש שורפות את העור שלנו, גורמות להופעת קמטים, כתמים, נמשים, שומות ועוד. אם לא מקפידים להישמר מקרני השמש, אם לא מורחים קרם הגנה, אם לא יושבים בים או בבריכה מתחת לשמשיה או סוכך ואם משתזפים עם שמן – העור שלנו יזדקן מהר יותר, ובצורה שאינה אסתטית.
  • צריכת אלכוהול – גם צריכה מוגברת של אלכוהול לא מיטיבה עם העור שלנו. למרות שאלכוהול הוא נוזל, הוא נוזל שגורם להתייבשות. בגלל זה תמיד מומלץ לצד שתיית אלכוהול לשתות מים, כדי שלא נתייבש. האלכוהול מייבש גם את העור שלנו ומאיץ את תהליך ההזדקנות.
  • הגיל – למרבה הצער, עם התקדמות הגיל וככל שמזדקנים העור שלנו מאבד מתכונותיו החשובות. הוא הופך לפחות גמיש, חוקי הגרביטציה מושכים את העור כלפי מטה, נוצרים מצבורי שומן, כתמי זקנה מופיעים וקמטים חורצים את הפנים והצוואר. זה קורה לכולם בשלב כזה או אחר בחיים.
  • תזונה – גם התפריט התזונתי שלנו משפיע על מראה הפנים והצוואר. אם אוכלים אוכל בריא ניתן לדחות במעט את ההזדקנות. אך אם אוכלים אוכל שומני ו/או מזונות עתירי סוכרים ומלחים, הם יבואו לידי ביטוי גם במראה שלנו. סוכרים ושומנים גורמים להשמנה וגם גורמים לעור שלנו להיות שמנוני. מאכלים מלוחים ובכלל מלח – מייבש את העור.
  • עישון – גם עישון משפיע לרעה על עור הפנים והצוואר שלנו. עישון נחשב לאחראי להיווצרות מוקדמת של קמטים עמוקים בפנים, בעיקר באזור שמעל השפתיים ומסביב להן, אך עישון גם אחראי לקמטים באזור המצח ומתחת לעיניים. חום הסיגריה חורך את העור ופוגם בו באופן משמעותי.

מאיזה גיל ניתן לעבור מתיחת פנים וצוואר?

באופן עקרוני, ניתן לעבור מתיחת פנים וצוואר מעל גיל 17-18, לאחר סיום גיל ההתבגרות. אולם רוב רובם של המטופלים שעוברים מתיחת פנים וצוואר הם מעל לגיל 35, שכן רק מגילאים אלו מתחילים לראות את סימני הגיל.

כאשר אנחנו צעירים, אין קמטים ואין עור רפוי, הכול מתוח, מוצק ומורם. האלסטין והקולגן, חלבונים חשובים האחראים על האלסטיות של העור, פעילים במלוא המרץ והם שומרים על מראה פנים וצוואר צעירים ורעננים. עם ההזדקנות קצב ייצור החלבונים האלו יורד משמעותית וקמטים ועור רפוי מופיעים.

  • מגיל 30 עד גיל 60 – לאנשים שמצב העור שלהם יחסית טוב והרפיון יחסית קל, אפשר לבצע מתיחת פנים וצוואר בעזרת מילוי של חומרים טבעיים כמו חומצה היאלורונית או מילוי של חומרים משתקים. כמו כן, ניתן גם לערוך מתיחת פנים וצוואר עם חוטים, ללא ניתוח או לעבור טיפול פילינג בינוני או פילינג עמוק.
  • מעל גיל 60 – לאנשים מבוגרים יותר, שהרפיון בעור הפנים והצוואר שלהם בולט, שהקמטים עמוקים ומצבורי השומן כבר גדלו – טיפולי מילוי או פילינג לא יהיו יעילים. הם יזדקקו לניתוח מתיחת פנים וצוואר כדי ליהנות ממקסימום תוצאות.

ככלל, ככל שמצב העור טוב יותר כך הליך המתיחה יהיה פולשני פחות, אך הוא גם יחזיק פחות זמן. מתוצאות ניתוח מתיחת פנים וצוואר ניתן ליהנות למשך כ-20 שנה. לעומת זאת, הזרקות מילוי ופילינג עמוק יהיו עמידים פחות לאורך זמן ויהיה צורך לחזור על ההליך לאחר תקופה. כל כמה חודשים בהזרקת חומרי מילוי וכל כמה שנים בפילינג עמוק.

למי מתאים מתיחת פנים וצוואר? ולמי זה אינו מתאים?

מתיחת פנים וצוואר מתאימה לאנשים שבריאותם הנפשית והגופנית טובה. אנשים ללא מחלות רקע או בעיות נפשיות הם המועמדים האידאליים.

מתיחת צוואר ופנים יכולה לפתור את הבעיות הבאות:

  • עור פנים צנוח, נפול ורפוי.
  • קמטים וקמטוטים מסביב לפה ומעל השפתיים.
  • קמטים באזור האף.
  • קמטים מתחת לעפעפיים.
  • הצטברויות שומן באזורי הצוואר, הלסת והסנטר.

ניתוח מתיחת פנים וצוואר:

  • מתאים למטופלים בריאים, שאין להם מחלות רקע או מחלות כרוניות. במידה ויש מחלת רקע, רק במידה וניתן אישור מרופא מומחה יש אפשרות לעבור את הניתוח.
  • מעשנים אינם מתאימים לניתוח. ניתן להפסיק לעשן כ-8 שבועות לפני הניתוח ולאחר הגמילה לעבור ניתוח מתיחת פנים וצוואר.
  • לאנשים שמתכננים דיאטה או נשים שמתכננות הריונות לא מומלץ לעבור את הניתוח בשלב זה של חייהם, אלא לאחר הדיאטה וההריונות. מכיוון שתנודות במשקל הגוף יחבלו בתוצאות הניתוח. עליה וירידה במשקל מכווצת ומרחיבה את העור, גם את עור הפנים והצוואר, לכן מומלץ מאוד להגיע לניתוח כשמשקל הגוף יציב וקבוע.
  • אנשים עם לחץ דם גבוה אינם יכולים לעבור ניתוח מתיחת פנים וצוואר.

אילו טכניקות מתיחת פנים וצוואר קיימות כיום? ולמי מתאימה כל טכניקה?

כיום, יש לנו מגוון טכניקות מתקדמות למתיחת הפנים והצוואר. את הטכניקה יש לבחור בהתאם לנתונים הייחודיים של כל מטופל ומטופלת וכן בהתאם לציפיות שלהם מההליך.

  • מתיחת פנים וצוואר בהזרקות מילוי – הליך אסתטי זה מתאים לאנשים צעירים יותר, שאין להם קמטים משמעותיים. יש לחזור על ההליך הזה מדי כמה חודשים על מנת לשמור על התוצאות.
  • פילינג – ישנם כמה סוגי פילינג – פילינג בינוני, פילינג עמוק, פילינג כימי ופילינג בלייזר. לרוב, פילינג מתאים לבעלי גוון עור בהיר יותר. התוצאות של טיפולי פילינג נשמרות למשך כמה שנים, תלוי בעומק הפילינג.
  • ניתוח מתיחת פנים וצוואר – הליך כירורגי זה מתאים לאנשים מבוגרים יותר, שהקמטים בפנים והצוואר ניכרים ועמוקים. תוצאות הניתוח נשמרות למשך כ-20 שנים בממוצע.

מה קורה בפגישת הייעוץ הראשונית בקליניקת 'אלונה שכטר – פלסטיקה ואסתטיקה'?

בפגישת הייעוץ הראשונית בקליניקה, תפגשו את הכירורג הפלסטי. בשלב הראשון הוא יקשיב לכם. תוכלו לשתף אותו בבעיות ובהתלבטויות שלכם וגם לפרט מה הן המטרות שלכם.

לאחר מכן, יבדוק הכירורג את מצב הפנים והצוואר. הוא יבחן את הגמישות והאלסטיות של העור, את מצב רפיון העור, את עומק וכמות הקמטים ואת מצבורי השומן בסנטר ובצוואר. הוא יבדוק היטב גם את מצב הלחיים, את ההבדלים בין הצוואר לבין הפנים ויראה אם אחד מהם הזדקן מהר יותר מהשני.

לאחר הבדיקה, ימליץ הכירורג על טכניקת המתיחה המתאימה ביותר לנתונים ולמצב שלכם. במקרה של מטופלים בגיל מבוגר, עם קמטים רבים ורפיון עור משמעותי – ימליץ הכירורג לרוב על ניתוח מתיחת פנים וצוואר.

במידה ומצב הפנים והצוואר יחסית טוב, חל רק ריפיון קל ואין הרבה קמטים – ימליץ הכירורג הפלסטי לעבור הזרקות מילוי כגון חומצה היאלורונית או חומרים משתקים. לסירוגין הוא יכול גם להמליץ על פילינג.

אם יבחין הכירורג שרק אזור הפנים דורש תיקון ולא אזור הצוואר, הוא ימליץ רק על מתיחת פנים, ואם הוא יבחין שסימני הגיל ניכרים אך ורק בצוואר – הוא ימליץ עם מתיחת צוואר בלבד.

הטכניקה שעליה ימליץ הכירורג הפלסטי תיגזר הן מהנתונים הייחודיים של כל מטופל ומטופלת והן מהמטרות והחלומות שלהם. בנוסף, ימליץ הכירורג אך ורק על הליכים יעילים ובטוחים שיניבו את התוצאות הטבעיות ביותר.

כבר בפגישה זו, יסביר הכירורג על ההליך ועל הטכניקה שנבחרו באריכות ובפרוטרוט. הוא יספר על משך ההליך, הסיכונים, זמן ההתאוששות וההחלמה וניתן לשאול ולהתייעץ עימו בכל שאלה.

כיצד נערך ניתוח מתיחת פנים וצוואר?

יש כמה טכניקות כירורגיות למתיחת הפנים והצוואר.

  • בשיטה הקלאסית, מבצע הכירורג הפלסטי חתך באזור הרקות, בקו השיער עד לקו האחורי של האוזניים, כך שהצלקות לא יהיו גלויות, מושך את עור הפנים והצוואר לצדדים, מרים ומותח.
  • בטכניקה אחרת, מבצע הכירורג הפלסטי חתך נוסף מתחת לסנטר, וגם משם מותח ומהדק את עור הסנטר והצוואר.

לעיתים ובהתאם לצורך, כדי להפטר משומן עודף באזור הצוואר והסנטר וכדי לעצב פנים מלאות ועסיסיות, ישאב הכירורג שומן עודף מאזור הצוואר והסנטר או מאזורים אחרים בגוף, ובעזרת השומן ששאב ימלא את עור הפנים ויעניק לו נפח. ברבים מהמקרים, ימלא הכירורג בשומן עצמי את אזור הלחיים.

לאחר מכן, בודק ומודד הכירורג הפלסטי את הסימטריות ומתקן לפי הצורך, עד להשגת מראה אחיד, חלק, הרמוני וסימטרי בין כל חלקי הפנים והצוואר.

בכל הטכניקות, לאחר הידוק הרקמות והשרירים מסיר הכירורג עודפי עור מיותרים ותופר את החתכים בתפרים נמסים ייעודיים.

האם מתיחת פנים וצוואר נערכת תחת הרדמה מלאה או מקומית?

ניתוח מתיחת פנים וצוואר נערכים בהרדמה כללית, על מנת למנוע תנועה ותזוזה של מטופלים במהלך הניתוח וכן כדי למנוע כאבים.

מה משך זמן ניתוח מתיחת פנים וצוואר?

משך זמן ניתוח מתיחת פנים וצוואר נע בין שלוש שעות לבין ארבע וחצי שעות. משך הזמן תלוי במורכבות הניתוח, בנתונים האינדיבידואליים של כל מטופל ומטופלת וזה גם תלוי בטכניקה הכירורגית שנבחרה.

הליכים המשפיעים על משך הניתוח הם בין היתר:

  • כמה ניתוחים פלסטיים נערכים במקביל למתיחת פנים וצוואר?
  • האם יש צורך בשילוב של טיפול פילינג עמוק לצורך מיצוק, חידוש ורענון עור הפנים?
  • האם יש גם צורך בהידוק הרקמות והשרירים?

כך או כך, תקבלו מידע מדויק באשר למשך זמן ניתוח מתיחת פנים וצוואר במהלך הפגישה האישית עם הכירורג הפלסטי.

האם ניתן לשלב ניתוחים נוספים לצד מתיחת פנים וצוואר?

בהחלט ניתן לשלב בין כמה ניתוחים פלסטיים ואסתטיים בהליך אחד, זה אפילו מומלץ. מאחר שכך חוסכים הרדמה כפולה וכן תקופות החלמה והתאוששות כפולות.

למעשה, מטופלות ומטופלים רבים המעוניינים בשינוי טוטאל-לוק נרחב משלבים בין מתיחת פנים וצוואר לבין הרמת גבות, ניתוח עפעפיים ומתיחת מצח – זאת על מנת ליהנות ממראה חלק וצעיר בכל אזור הפנים והצוואר.

מטופלים ומטופלות אחרים משלבים בין מתיחת פנים וצוואר לבין ניתוחים באזורים אחרים בגוף, כגון: ניתוח אף, שאיבת שומן או בודי טייט, מתיחת בטן או ניתוח הרמת חזה.

כיצד להתכונן ליום הניתוח בקליניקה?

את ההנחיות המדויקות כיצד להיערך ליום הניתוח תקבלו מבעוד מועד מהכירורג הפלסטי. יחד עם זאת יש כמה הנחיות כלליות שיש להקפיד עליהן.

יש להגיע אל קליניקת 'אלונה שכטר – פלסטיקה ואסתטיקה' במועד שנקבע, לאחר מקלחת יסודית, בביגוד נוח, ללא תכשיטים, ללא איפור וללא לק. יש להצטייד בתוצאות הבדיקות שנערכו טרם הניתוח ולהציגם לכירורג בקליניקה.

מטופלים שיש להם נטייה להרפס – צריכים לטפל בטיפול מונע ולמרוח משחה נגד הרפס, במשך כשלושה-ארבעה ימים לפני מועד המתיחה.

מאחר שהניתוח מבוצע תחת הרדמה מלאה, יש לצום 8 שעות לפני הניתוח, אסור לאכול ולשתות כלום, גם לא ללעוס מסטיקים, סוכריות או לשתות מים.

במידה ונוטלים תוספים, כדורים, תרופות או ויטמינים מדללי דם או נוגדי קרישה – יש להפסיק ליטול אותם לפני הניתוח בהתאם להנחיות הכירורג הפלסטי. כמו כן, יש לרכוש משככי כאבים עליהם המליץ הכירורג. את המשככים האלו יש ליטול לאחר הניתוח, במידה וחשים כאבים.

מעשנים צריכים להפסיק לעשן כ-8 שבועות לפני מועד הניתוח, ומומלץ מאוד שלא לצרוך אלכוהול כמה ימים לפני הניתוח.

מה קורה ביום ניתוח מתיחת פנים וצוואר?

כאשר תגיעו אל קליניקת 'אלונה שכטר – פלסטיקה ואסתטיקה' תקבל את פניכם מנהלת השירות שלנו. היא תלווה אתכם אל חדר הקבלה. בחדר הקבלה, ימתינו לכם אחיות שיערכו כמה בדיקות שגרתיות: בדיקת חום ובדיקת לחץ דם. בתום הבדיקות תמלא האחות את פרטיכם בתיקכם האישי.

במידה והכול בסדר, הבגדים שלכם יוחלפו בחלוק כחול ותערך פגישה ביניכם לבין הרופא המרדים. במהלך הפגישה יערוך הרופא תשאול רפואי – הוא ישאל על ההיסטוריה הרפואית שלכם, על ניתוחים קודמים, על רגישויות ואלרגיות ולבסוף, יחתים אתכם על טופס הסכמה להרדמה.

לאחר מכן, תפגשו את הכירורג הפלסטי שיערוך את הניתוח. תוכלו לשאול שאלות אחרונות ולקבל מידע נוסף. בשלב הבא, הכירורג הפלסטי יסמן את אזור הניתוח בפנים ובצוואר וגם יתעד אותם בצילום.

כמו כן, ביום הניתוח יש להסדיר את יתרת התשלום.

אילו בדיקות רפואיות יש לעבור טרם ניתוח מתיחת פנים וצוואר?

לפני ניתוח מתיחת פנים וצוואר, יש לעבור את הבדיקות הרפואיות הבאות:

  • כימיה בדם.
  • ספירת דם.
  • תפקודי קרישה.

במידה ויש מחלת רקע, תתבקשו להביא אישור רפואי מיוחד לעבור את ניתוח מתיחת פנים וצוואר מרופא מומחה. כמו כן, במידה ויש בעיות רפואיות ייתכן ותדרשו לעבור בדיקות נוספות, בהתאם למצבכם הבריאותי.

האם ניתוח מתיחת פנים וצוואר כרוך באשפוז?

כן, ניתוח מתיחת פנים וצוואר כרוך באשפוז של לילה.

לאחר סיום הניתוח, עוברים המטופלים לחדר התאוששות למשך כשעה. בשלב הבא הם נשארים במשך לילה אחד. הסיבה שבעטיה יש צורך באשפוז לילה היא שמדובר בניתוח משולב ומורכב וחשוב שצוותי רפואה מיומנים יעקבו מקרוב אחר תהליך ההתאוששות מהניתוח. בנוסף, לאחר סיום ניתוח מתיחת פנים וצוואר מכניס הכירורג נקזים, שתפקידם לנקז נוזלים ודם – ומעקב רפואי צמוד מבטיח שלא יהיו דימום יתר וניתן יהיה לטפל באופן מיידי בבעיות אם הן עולות.

האם ניתן בניתוח מתיחת צוואר ופנים להעלים ולטשטש כתמי עור ובעיות פיגמנטציה?

ניתוח מתיחת פנים וצוואר אינו מספק מענה לבעיות פיגמנטציה, כגון: כתמי עור. אך בקליניקת 'אלונה שכטר – פלסטיקה ואסתטיקה' ניתן לשלב פתרונות אסתטיים מתקדמים לבעיות אלו. ניתן בנוסף לניתוח מתיחת פנים וצוואר לשלב טיפולי פילינג עמוק או בינוני על מנת להעלים בעיות פיגמנטציה.

מה צפוי לאחר ניתוח מתיחת פנים וצוואר?

לאחר אשפוז של לילה, המטופלים והמטופלות יכולים לשוב אל ביתם. במידה וחשים כאבים, אין מה לחשוש זה טבעי לאחר טראומה ניתוחית, משככי כאבים יעבירו את הכאב.

לאחר הניתוח, ייתכנו שטפי דם, סימנים כחולים-סגולים, העדר תחושה ובצקות – אלו הן תופעות שכיחות והן יעברו מעצמן ככל שההחלמה תתקדם.

חשוב ליטול אנטיביוטיקה וכן לנקות את האזור הפנים והצוואר – בהתאם להנחיות הרופא המנתח.

יש לשמור היטב על אזור הפנים והצוואר. אסור לישון על הבטן בשבועות שלאחר הניתוח, אלא על הגב, לדאוג שהראש מורם ויש להימנע מפעילות גופנית מאומצת במשך חודש לאחר הניתוח.

יש להימנע גם מחשיפה לשמש בשבועות שלאחר הניתוח אבל זו המלצה שכדאי לאמץ לצמיתות. קרני השמש פוגמות באיכות העור ועלולות לחבל בתוצאות הניתוח.

כ-10 ימים לאחר הניתוח, ניתן לשוב לשגרת החיים. אפשר לחזור לעבודה ולהסתובב בחוץ.

יש להגיע אל הקליניקה לביקורת אצל הכירורג הפלסטי כשבוע לאחר הניתוח. אז יקבעו מועדים לביקורות נוספות.

האם מתיחת פנים וצוואר כרוכה בסיבוכים?

ככלל, כל הליך כירורגי טומן בחובו סיכונים. יחד עם זאת, כאשר עורכים ניתוח מתיחת פנים וצוואר אצל כירורג פלסטי מנוסה, מיומן ומקצועי הסיכוי לסיבוכים מזערי.

במקרים נדירים מאוד, ייתכנו הסיבוכים הבאים:

  • זיהום – בדרך כלל מטופל באמצעות אנטיביוטיקה.
  • דימום יתר – ניתן לעצור את הדימום בעזרת נקזים ייעודיים.
  • הצטברות נוזלים – ניתן לפתור בעזרת ניקוז הנוזלים.
  • בעיות סימטריה – ניתן לטפל באי סימטריה או בעזרת ניתוח תיקון או בעזרת הזרקות של חומרי מילוי או חומרים משתקים.

האם צפויות צלקות לאחר הניתוח?

לא צפויות צלקות בולטות או גלויות לאחר ניתוח מתיחת פנים וצוואר. הכירורג הפלסטי בקליניקה מקפיד באופן מיוחד על ביצוע חתכים באזורים נסתרים: בקו השיער, באזור הרקות, בקפלי עור ומתחת לסנטר, כך שהצלקות מתבהרות, משתטחות, מטשטשות ונעלמות עם הזמן.

מתי רואים את תוצאות ניתוח מתיחת פנים וצוואר?

את תוצאות הניתוח המיידיות רואים לאחר כחודש, כאשר הנפיחויות ושטפי הדם נעלמים. עם זאת, את התוצאות הסופיות של הניתוח רואים בין שלושה חודשים לבין חצי שנה ממועד הניתוח. זה תלוי בתהליך ההחלמה, בטכניקה הכירורגית ובסוג העור הייחודי של כל מטופל.

למטופלים ומטופלות המעוניינים לעבור ניתוח מתיחת פנים וצוואר כדי להראות במיטבם באירוע חשוב, למשל בר/ת מצווה, טקס קבלת תואר או חתונה של הילדים/הנכדים – מומלץ לעבור את הניתוח כחודשיים-שלושה לפני האירוע המרגש.

קראו עוד בבלוג שלנו

post-image
מדוע שנרצה לבצע תהליך הוצאת שתלים מהחזה?

עם ניתוח הגדלת חזה, נשים יכולות להשיג את גודל החזה שתמיד רצו - בבטחה וביעילות. אבל למרבה הצער, הסיפוק שמגיע עם ההליך, לא תמיד מחזיק...

להמשך קריאה
post-image
חושבים על ניתוח מתיחת פנים? היכנסו וקראו

אין צורך להתפשר על מראה מבוגר, למרות שהתבגרתם. עם המנתחים הפלסטיים המיומנים בקליניקת אלונה שכטר בע"מ, תוכלו לנטרל את השפעות הזמן ולהחזיר את המראה הצעיר...

להמשך קריאה
post-image
מתי מתעורר הצורך בניתוח מתיחת בטן היקפית?

מתיחת בטן היקפית פותחה כדי לטפל בעור התלוי הרופף של הבטן, המותניים, הגב התחתון והישבן אצל נשים וגברים. בקליניקת אלונה שכטר בע"מ, שמתמחה בניתוחים פלסטיים...

להמשך קריאה

דימוי גוף, קבלת החלטות ואהבה עצמית הם נושאים שמדברים אלייך?

הירשמי לניוזלטר שלנו ותקבלי
icon

סיפורים אישיים של נשים

icon

מאמרים בנושאי דימוי גוף, השפעת הזמן על הגוף שלנו ומודלים לקבלת החלטות

icon

מבצעים והצעות מיוחדות

מלאו פרטים