לפגישת ייעוץ 1800-210-210 call-us צרו קשר contact-us whatsapp-call

טיפול בהזעת יתר

הזעה לכשעצמה היא לא רק נורמלית, היא חיונית ממש; הזיעה מווסתת את טמפרטורת הגוף שלנו, ואפשר לחוש את זה היטב בימי הקיץ כאשר זיעה מצננת את גופנו במזג האוויר הלוהט והחם. אך בעוד שיש אנשים שכמות הזיעה שלהם היא נורמטיבית ומגיעה בתגובה למצב האקלים, ללחץ וסטרס נקודתיים או לפעילות גופנית מאומצת, יש לא מעט אנשים הסובלים מהזעת יתר מוקדית – בידיים, ברגליים, בפנים, בקרקפת, בבית השחי, במפשעה, בגב או באזורים נקודתיים אחרים בגוף. בנוסף, יש הסובלים מהזעת יתר כללית, הפוגעת באזורים גדולים ונרחבים יותר בגוף.

הזעת יתר היא למעשה מצב שבו אין פרופורציה בין כמות הזיעה שמופקת בגוף לבין הטמפרטורה בחוץ או שאין מתאם בין רמת המאמץ בפעילות הגופנית לכמות הזיעה. בעולם כולו, כ-1% מכלל האוכלוסייה סובל מהזעת יתר, ובישראל ידוע על כ-300,000 אנשים הסובלים מהתופעה, לפי המרכז הרפואי תל אביב על שם סוראסקי. יחד עם זאת, חשוב להבין כי מספרים אלו הם בבחינת הערכה בלבד ולא ניתן לקבל את הנתונים המדויקים על היקף הזעת היתר בעולם, זאת מאחר שהזעת יתר מלווה במבוכה, אשמה, בידוד חברתי ובהתנהגות נמנעת. ועד כמה שהזעת יתר נשמעת תופעה זניחה או שולית היא משפיעה באופן משמעותי על איכות החיים של הסובלים ממנה. הזעת יתר מכתימה את סדיני המיטה, את הבגדים (עיגולים בחולצה באזור בית השחי, כתמי זיעה במרכז החולצה – באזור הבטן והגב וכו'), היא יכולה להרוס מצבים אינטימיים ורומנטיים, היא מקשה על קיום אינטראקציות חברתיות ועסקיות, למשל כאשר נדרשים ללחוץ ידיים, ובמקרים קיצוניים יותר הזעת יתר יכולה להקשות על פעולות שגרתיות כמו אחיזת ההגה בזמן נהיגה או על היכולת הטריוויאלית להחזיק עט ופשוט לכתוב.

הזעת יתר מכונה גם "הנכות השקטה". זאת מכיוון שהיא פוגעת בתפקוד היומיומי השוטף, כאשר קולם של הסובלים ממנה אינו נשמע, הם נבוכים ובגלל זה מתכנסים בתוך עצמם וסובלים בשקט. לפי מחקרים שנערכו בשנים האחרונות עולה תמונת מצב עגומה, לפיה – הזעת יתר אחראית ליותר מרבע מהמקרים של הפרעות חרדה חברתית. וזה לא נגמר כאן. כ-20% מהסובלים מהזעת יתר מדווחים שהם לא מצליחים לפתח את הקריירה עליה חלמו, כ-71% סובלים מהעדר ביטחון עצמי וכ-35% סובלים מדיכאונות. ועל אף שהזעת יתר יכולה להיות תופעת לוואי משנית למחלות אנדוקריניות, זיהומיות או נוירולוגיות ראשוניות, רוב האנשים שמדווחים על הזעת יתר בריאים הן בגופם והן בנפשם.

באופן כללי, ישנם דברים שכל אחד ואחת יכולים לעשות כדי לנסות ולצמצם הזעת יתר. למשל לנעול נעליים שונות מדי יום, להימנע עד כמה שניתן מנעילת נעליים סגורות, לגרוב גרביים הסופחות לחות, להחליף גרביים באופן תדיר, לצמצם צריכת אלכוהול וסיגריות הגורמים להזעה מוגברת, להימנע מאכילת יתר וצריכת מאכלים חריפים וללבוש בגדים רפויים, העשויים מבדים נושמים ומנדפי זיעה. אך, לעיתים אין די בכל אלו וכדי להיפטר מהזעת היתר ויש צורך בצעדים יותר דרסטיים.

הזעת יתר נפוצה בנשים ובגברים באופן שווה ולצד ההשלכות הפסיכולוגיות שפירטנו יש לה גם השלכות בריאותיות. זיעה מוגברת גורמת לא אחת לגירודים, לגירויים בעור והיא עשויה במצבים מסוימים אף לגרום להצטברות חיידקים, להתפתחות פטריות ולזיהומים.

בקליניקת 'אלונה שכטר – פלסטיקה ואסתטיקה' אנו מטפלים בהזעת יתר בעזרת חומרים משתקים, הידועים ביעילותם ובתוצאות המרשימות שהם מעניקים. הטיפול הוא קצר מאוד, אינו כרוך בתופעות לוואי או סיבוכים, הוא גם אינו גורם לתופעות כמו "הזעה מפצה" והוא נערך על ידי כירורגים פלסטיים או רופאים מיומנים ומנוסים. הטיפול בהזעת יתר בעזרת חומרים משתקים אושר על ידי משרד הבריאות הישראלי וכן על ידי ה-FDA.

בקליניקת 'אלונה שכטר – פלסטיקה ואסתטיקה', אימצנו גישת טיפול ייחודית בהזעת יתר הכוללת טיפולים אסתטיים ממוקדים תוך מתן דגש על ההיבטים הפסיכולוגיים הנלווים לתופעה. הרופאים בקליניקה שלנו הם מומחים בתחומם ואנחנו מטפלים בהזעת יתר ובבעיות עור נוספות תוך מתן תמיכה מלאה וליווי מקצועי לאורך כל התהליך. אנחנו מאמינים שקיים קשר הדוק בין גוף לנפש לכן מקדישים תשומת לב רבה לא רק למראה האסתטי כי אם גם לרווחתם ובריאותם של כלל המטופלים שלנו.

אנחנו עושים שימוש אך ורק בטכניקות טיפול מוכחות, בטוחות ובדוקות להזעת יתר והטיפול המסור, האכפתי והמקצועי של הצוות הרפואי מבטיח שתצאו עם הרגשה הרבה יותר טובה מזו שהגעתם עימה וכי השיפור יורגש גם במישור האסתטי וגם בכל מישורי החיים האחרים.

אנחנו מזמינים אותך לפגישת ייעוץ אישית עם רופא שמתמחה בטיפולים נגד הזעת יתר בעזרת חומרים משתקים. פגישה שבה ניתן לשאול את כל השאלות, לפגוש את הצוות המקצועי, להתייעץ וגם להתלבט ולבדוק את מידת ההתאמה שלך לטיפול בהזעת יתר בעזרת חומרים משתקים.

22 שאלות ותשובות על אודות טיפול בהזעת יתר

מהם הגורמים להזעת יתר?

הזעת יתר מתחילה לבוא לכדי ביטוי בדרך כלל כבר בגיל ההתבגרות בשל שינויים הורמונליים. אך מאחר ושינויים הורמונליים מתרחשים לאורך כל מחזור החיים, הזעת יתר יכולה להופיע גם בגילאים מאוחרים יותר למשל בעת הריונות ובגיל המעבר. כמו כן, הזעת יתר מוכרת כתופעה נלווית משנית למחלות נוירולוגיות, אנדוקריניות או זיהומיות.

בנוסף, הזעת יתר יכולה להופיע בשל הבעיות הבריאותיות והמצבים הבאים:

  • בעיות ומחלות הקשורות לחילוף החומרים בגוף.
  • צריכה מוגברת של אלכוהול.
  • עישון.
  • בעיות בכלי הדם.
  • בעיות נפשיות: סטרס, חרדה, עצבנות, דיכאון ולחץ.
  • בעיות במערכת העצבים הסימפתטית.
  • בעיות בבלוטות הזיעה.
  • משקל עודף.
  • אי שתיית מים.
  • צריכה מוגברת של קפאין.
  • נטילת תרופות מסוימות.

הרפואה עדיין לא הצליחה לאתר את הסיבות המדויקות להזעת יתר באופן מהימן, עם זאת, יש הסכמה רחבה שמדובר בתופעה תורשתית המועברת מדור לדור, וכי המקור לבעיה הוא כשל תקשורתי בין דחפים עצביים המועברים למוח לבין בלוטות הזיעה בגוף. דחפים עצביים אלו למעשה מורים למוח להתחיל להפיק זיעה, גם אם הגוף אינו זקוק לכך בפועל.

אילו סוגים של הזעת יתר קיימים?

הרפואה המערבית מבחינה בין כמה סוגים עיקריים של הזעת יתר, ביניהם:

  1. הזעת יתר מוקדית ראשונית: תופעה זו היא גנטית-תורשתית המתחילה בילדות בדרך כלל והיא מתרחשת בעיקר במוקדים מסוימים בגוף: בפנים, בכפות הידיים, בכפות הרגליים, בקרקפת, באזור המפשעה ובבתי השחי. להזעת יתר מוקדית יש דפוסים דו-צדדיים, ורק לעיתים נדירות יסבול האדם מהזעת יתר רק בכף יד אחת או רק בבית שחי אחד.
  2. הזעת יתר כללית: הזעה זו נגרמת בשל מצב רפואי כלשהוא או כתופעת לוואי של תרופות מסוימות. הזעת יתר כללית מתחילה בדרך כלל בגיל ההתבגרות והיא יכולה לבוא לכדי ביטוי בהזעת יתר ממוקדת באזור אחד בגוף או בהזעה כללית בכל הגוף, לרבות זיעה מרובה בעת השינה.

בין המחלות העשויות לחולל הזעת יתר כללית ניתן למנות את הבאות: שבץ מוחי, מחלות לב, סרטן, הפרעות בבלוטת יותרת הכליה, מחלות ריאה, פרקינסון, לימפומה מסוג הודג'קין, פגיעות בחוט השדרה, פאוכרומוציטומה, שיגדון (גאוט), בעיות בבלוטת התריס, הפסקת הווסת הנשית, שחפת, איידס ועוד.

בנוסף, גם תרופות נוגדות דיכאון כגון: דסיפרמין, נורטריפטילין ופרוטריפטילין עלולות להוביל להתפתחות הזעת יתר, וכן תוספי תזונה כגון אבץ או עקב נטילת פילוקרפין, תרופה המטפלת ביובש בפה ובגלאוקומה.

הזעת יתר בלילה: הזעת יתר לילית בדרך כלל מעידה על קיומן של מחלות אוטואימוניות כמו איידס או סרטן וחשוב מאוד להיוועץ ברופא כאשר מזהים ייצור מוגבר של זיעה בשעות הלילה. עם זאת, לא כל הזעת יתר לילית היא עדות למחלה קשה.

כיצד הרפואה מגדירה הזעת יתר?

לא כל הזעה תמימה מוגדרת הזעת יתר. הרפואה מגדירה הזעת יתר כמצב שבו אדם סובל מכמויות גדולות מאוד של זיעה, יותר מפעם אחת בשבוע במשך תקופה שלא תפחת מחצי שנה.

מהן ההשלכות של הזעת יתר?

להזעת יתר יכולות להיות השלכות מרחיקות לכת בכמה וכמה היבטים משמעותיים בחיים:

  • השלכות פסיכולוגיות – אנשים הסובלים מהזעת יתר חשים מבוכה גדולה. הם נוטים לסבול מדיכאונות, חרדות חברתיות, הם נמנעים מאינטראקציות חברתיות, מתקשים להתקדם בעבודה, הם נמנעים מפעילויות יומיומיות הנראות לנו שגרתיות כגון: לחיצת ידיים, השתתפות בפעילות גופנית מאומצת, באירועים מיוחדים ולא אחת גם נמנעים מפיתוח יחסים רומנטיים. למרבה הצער, רבים מהסובלים מהזעת יתר נמצאים במצב של בידוד חברתי.
  • השלכות בריאותיות – הזעת יתר כשלעצמה אינה מהווה סכנה לבריאות הכללית של האדם, עם זאת הזעת יתר יכולה בהחלט לגרום לתופעות בריאותיות בלתי רצויות כגון: גירוי בעור וגירודים. כמו כן, הצטברות זיעה עשויה לגרום גם להתפתחותן של פטריות, חיידקים וזיהומים.
  • השלכות אסתטיות – הזעת יתר לא ניתן להסתיר או להסוות, וכאשר היא מופיעה אי אפשר להתעלם ממנה או להיות אדיש אליה. היא מחוללת ריחות בלתי נעימים, גורמת להופעת כתמי זיעה מובחנים על בגדים ואם הזעת היתר באה לידי ביטוי באזורים מובחנים כמו באזור הפנים אז אֶגְלֵי הזיעה פשוט נוטפים ללא בקרה וניכרים לעין. כל אלו פוגעים מאוד במראה ובחזות האסתטית.

מה קורה בפגישת הייעוץ הראשונית בקליניקה?

בפגישת הייעוץ הראשונית בקליניקת 'אלונה שכטר – פלסטיקה ואסתטיקה', תפגשו רופא מקצועי שעתיד לבצע את הטיפול. זה הזמן לספר לו על האתגרים והבעיות איתם אתם מתמודדים, להצביע על מוקדי הזעת היתר בגוף ולשאול שאלות.

לאחר מכן, יערוך הרופא בדיקה באזורים בהם ניכרת הזעת היתר: בכפות הידיים, כפות הרגליים, בקרקפת, בבית השחי, בגב, בבטן וכו'. כמו כן, יערוך הרופא תשאול רפואי מקיף על מנת לשלול הזעת יתר שניונית כתוצאה ממצב רפואי. תשאול זה הוא חשוב מאוד וקריטי והוא נועד לבחון את מקור הזעת היתר. במקרה שמדובר בתסמין משני לבעיה רפואית אקוטית יותר, ישלח הרופא את המטופל/ת לבדיקות רפואיות נוספות. במידה והזעת היתר אינה תוצר של מצב בריאותי מסוכן, יבדוק הרופא את מידת ההתאמה שלך להזרקת חומרים משתקים.

חשוב להבין כי הזרקת חומרים משתקים בטיפול בהזעת יתר אינו מתאים לכל אחד ואחת, ויש לבחון מראש את מידת ההתאמה של כל מטופל ומטופלת לטיפול. יש אנשים שאינם מגיבים כלל לחומרים המשתקים, כך שהטיפול אינו מתאים להם.

לאחר התשאול והבדיקה הרפואית המקיפה, יפרט הרופא על מהלך הטיפול, על התוצאות הצפויות, על סיכונים אפשריים למרות שאלו נדירים מאוד, הוא יסביר על משך הזמן בין טיפול לטיפול ועל האופן שבו ניתן לתחזק לאורך זמן את התוצאות. לבסוף, יענה הרופא על כל השאלות שנותרו פתוחות.

מהו טיפול בהזעת יתר? וכיצד מטפלים בהזעת יתר בקליניקה?

עד לפני כמה עשורים בודדים, לא היו כלל פתרונות להזעת יתר. אנשים אשר סבלו מהזעת יתר נאלצו פשוט להשלים עם המצב ולמדו לחיות איתו. אולם, בשנים האחרונות יש יותר ויותר פתרונות להזעת יתר, חלקם פולשניים יותר ואחרים פחות, חלקם אפקטיביים יותר או פחות.

בין הטיפולים הנפוצים והיעילים בהזעת יתר, ניתן למנות את הבאים:

  1. טיפול בהזעת יתר בעזרת הזרקת חומרים משתקים – הזרקת חומרים משתקים, המתקשרת באופן אסוציאטיבי להפחתת קמטים והצערת העור, נחשבת לטיפול יעיל מאוד בהזעת יתר מוקדית, הבאה לידי ביטוי בהזעה באזורים ממוקדים בגוף. בטכניקה זו למעשה משתמשים בחומר משתק, שנועד לחסום אותות עצביים האחראים על הזעה. החומר המוזרק מונע מבלוטת הזיעה לייצר זיעה עודפת וכל זאת מבלי לפגוע בזיעה הטבעית הנדרשת לצינון הגוף. טיפול זה מתאים מאוד לאנשים שסובלים מהזעת יתר בכפות הידיים, בכפות הרגליים ובבתי השחי, הוא אינו כרוך בהרדמה מלאה וגם הסיכוי לסיבוכים רפואיים הוא מזערי. משך הטיפול הוא לא יותר מ-15 דקות ואחוזי ההצלחה גבוהים מאוד ועומדים על יותר מ-85%. בדרך כלל, יש לחזור על הטיפול מדי כחצי שנה – שנה, אז העצבים מחדשים את פעילותם. יחד עם זאת, ככל שהזמן עובר ומקפידים על טיפולים קבועים, האינטרוולים בין טיפול לטיפול גדלים. בקליניקת 'אלונה שכטר – פלסטיקה ואסתטיקה' אנו משתמשים אך ורק בשיטה זו, בשל יעילותה הרבה ובשל הסיכוי הנמוך לסיבוכים ותופעות לוואי כגון "הזעה מפצה".
  2. טיפול בהזעת יתר בעזרת ניתוח סימפטקטומיה – דרך נוספת לטפל בהזעת יתר מוקדית היא על ידי ניתוח המכונה סימפטקטומיה. במהלך ניתוח זה, למעשה מנתק הכירורג את העצבים הסימפתטיים, האמונים על הפקת הזיעה המוגברת, על ידי פעולת צריבה. בעת הניתוח מבצע הכירורג חתך קטן בבית השחי, בכפות הרגליים או בכפות הידיים ודרך חתך זעיר זה מחדיר צינורית הכוללת מצלמה. לאחר זיהוי העצבים הסימפתטיים צורב הכירורג את העצב שמחולל את הזעת היתר בשני צידי הגוף. הניתוח נערך בכמה מוקדים בגוף והוא מתבצע תחת הרדמה מלאה. בקליניקת 'אלונה שכטר – פלסטיקה ואסתטיקה', אנחנו לא עורכים ניתוחי סימפטקטומיה, מאחר שפועל כאן "חוק שימור האנרגיה", כך שעל פי רוב לאחר הניתוח הגוף מפתח "הזעה מפצה", הגורמת להזעת יתר באזור אחר בגוף.
  3. טיפול בהזעת יתר בעזרת זרם חשמלי – לאחרונה, פותחו מכשירים טכנולוגיים שנועדו לטפל בהזעת יתר בעזרת זרם חשמלי. החיסרון בשיטת טיפול זו הוא שהיא כרוכה בסדרה ארוכה ומתמשכת של טיפולים, הכוללת מספר טיפולים מדי שבוע. האינטנסיביות של הטיפולים גורמת למרבית המטופלים לדלג על טיפולים ולבסוף לנטוש את שיטת הטיפול הזו. לכן, בקליניקה שלנו אנחנו לא מטפלים בשיטה זו.
  4. תרופות נגד הזעת יתר – לצד ניתוח, הזרקות חומרים משתקים וטיפול בזרם חשמלי קיימת אפשרות ליטול תרופות אנטיכולינרגיות שנועדו להפחית את הזעת היתר. החיסרון הגדול בתרופות אלו היא שהן מעוררות תופעות לוואי חמורות, שלעיתים מסכנות ממש את חיי המטופלים. בין תופעות הלוואי הידועות של תרופות נגד הזעת יתר הפרעות בקצב הלב. בדיוק מסיבה זו, הקליניקה שלנו לא מספקת טיפול תרופתי בהזעת יתר.
  5. תכשירים נגד הזעת יתר – בפני הסובלים מהזעת יתר, עומדת עוד אפשרות והיא להשתמש בתכשירים נגד הזעת יתר. אולם, חשוב לציין כי רובם המכריע של התכשירים לא מספקים פתרון ארוך טווח ואין בכוחם לספק מענה לאנשים שסובלים מהזעת יתר חריגה. תכשירים אלו נגד הזעת יתר יכולים לסייע אך ורק במצבים של הזעת יתר קלה.

למי הטיפול בהזעת יתר מתאים? ולמי לא?

טיפול בהזעת יתר בעזרת חומרים משתקים מתאים לאנשים שסובלים מהזעת יתר מוקדית ראשונית. כלומר, הטיפול מיועד לאנשים שסובלים מהזעת יתר במקומות ספציפיים בגוף, למשל, כפות הידיים, כפות הרגליים, בית שחי, אזור הבטן והגב וכן באזור הקרקפת.

טיפול בהזעת יתר על ידי חומרים משתקים אינו מתאים לאנשים שסובלים מהזעת יתר כללית באזורים נרחבים בגוף וגם אינו מתאים לסובלים מהזעת יתר שניונית, הנלווית למחלות אחרות, למשל מחלות נוירולוגיות. כמו כן, טיפול בהזעת יתר על ידי חומרים משתקים אינו מתאימים לנשים בהיריון או לנשים מניקות.

האם יש צורך בבדיקות מקדימות לטיפול בהזעת יתר?

בדרך כלל, אין צורך בבדיקות מקדימות, מכיוון שמדובר בטיפול פשוט שאינו פולשני. עם זאת, יש מצבים בריאותיים המחייבים ביצוע בדיקת דם ולעיתים גם בדיקות שתן טרם הטיפול. כך או כך, הרופא יאמר לכל מטופל ומטופלת כבר בפגישת הייעוץ הראשונית בקליניקה האם יש צורך בבדיקות מקדימות או לא.

מה משך זמן הטיפול בהזעת יתר?

הטיפול בהזעת יתר הוא קצר מאוד ונע בין כמה דקות בודדות לבין 15 דקות לאזור, כאשר ככל שיש יותר אזורים הדורשים טיפול כך משך הטיפול יהיה ארוך יותר.

כיצד יש להיערך לטיפול בהזעת יתר?

לפני טיפול בהזעת יתר בעזרת חומרים משתקים, יש להקפיד על הפעולות הבאות:

  • יש להגיע לקליניקה לאחר מקלחת הגונה ויסודית.
  • במידה ומזריקים חומרים משתקים לאזור בית השחי, מוטב שלא לשים דאודורנט.
  • במידה והכירורג הפלסטי המליץ בפגישת הייעוץ הראשונית על שינוי במינוני תרופות או הפסקת תרופות מסוימות לפני הטיפול, יש להגיע לטיפול רק לאחר שכל ההנחיות של הכירורג יושמו.

מה צפוי לאחר הטיפול בהזעת יתר?

בתום הטיפול, ייתכנו נפיחויות קלות, חולשה בשרירים, שטפי דם, תחושה של צריבה ורגישות, תופעות אלו הן טבעיות ונורמטיביות לחלוטין והן נעלמות מעצמן בתוך זמן קצר.

מתי ניתן לחזור לשגרה?

בניגוד לטיפולים פולשניים או להליכים כירורגיים, טיפול בהזעת יתר באמצעות הזרקות חומרים משתקים הוא מהיר ולאחריו אין כל צורך בתקופת התאוששות, החלמה ארוכה או אשפוז, ניתן לחזור לשגרה מיד לאחר כל טיפול.

כיצד יש לנהוג לאחר הטיפול בהזעת יתר?

לאחר טיפול בהזעת יתר, יש לשמור על האזור אליו הוזרקו חומרים משתקים מוגן וכדאי להימנע מפעילות גופנית מאומצת במשך יומיים לאחר הטיפול.

לאנשים שעברו טיפול בכפות הידיים ובכפות הרגליים מוטב שלא לנהוג במשך יומיים. כמו כן, יש להימנע מחשיפה לשמש, מצריכת אלכוהול ועישון וכן חל איסור ללכת לסאונה או מתקני חמאם שמטבעם מעודדים הזעת מוגברת.

כמו כן, יש להגיע אל הקליניקה לאחר כשבועיים ממועד הטיפול לביקורת רפואית אצל ההרופא. בביקורת זו יבחן הרופא את תגובת הגוף לחומרים המשתקים והוא גם יבדוק האם יש צורך בטיפול משלים נוסף, אותו ניתן לקבל במקום, כבר בפגישת הביקורת בקליניקה.

האם החומרים המשתקים בטיפול להזעת יתר נחשבים בטוחים?

בהחלט, חומרים משתקים נחשבים לבטוחים מאוד והם מאושרים לשימוש רפואי ואסתטי הן על ידי משרד הבריאות הישראלי והן על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (ה-FDA). למעשה חומרים משתקים מאושרים ביותר מ-70 מדינות ברחבי העולם, לרבות יבשת אירופה. הזרקת חומרים משתקים לטיפול בהזעת יתר אושרה על ידי מנהל התרופות והמזון האמריקני כבר בשנת 2004.

החומר המשתק הוא למעשה רעלן שהונדס באופן גנטי במעבדה ומרגע שהוא מגיע לעצב הוא משתק אותו, "מקפיא" אותו ומפחית את פעילות היתר. השימוש בחומרים משתקים נעשה לא רק בתחום האסתטיקה כי אם גם בתחומי הרפואה הקלינית. בעזרת חומרים משתקים מתקנים למשל עין עצלה, פזילה, עיוותים לא רצוניים, מיגרנות ועוד.

מי עורך בקליניקת 'אלונה שכטר – פלסטיקה ואסתטיקה' את הטיפול בהזעת יתר?

בקליניקת 'אלונה שכטר – פלסטיקה ואסתטיקה', רק רופאים וכירורגים פלסטיים מבצעים טיפולים נגד הזעת יתר.

חשוב לדעת! בישראל, כמו בכל מדינה מתוקנת אחרת בעולם, יש חוקים המסדירים הזרקות של חומרים משתקים וכן הזרקת חומרים אחרים לצרכים אסתטיים וקוסמטיים. לפי החוק בישראל, אך ורק רופאים וכירורגים מורשים לבצע הזרקות וזו בדיוק הסיבה שגם בקליניקה שלנו ההזרקות כנגד הזעת יתר מתבצעות על ידי רופאים מקצועיים.

האם טיפול בהזעת יתר כואב?

ניתן לומר בכלליות שהטיפול נגד הזעת יתר אינו כרוך בכאבים מיוחדים. הכירורג הפלסטי מאלחש את המקום שאליו הוא עתיד להזריק את החומר המשתק על מנת להרדים את האזור בהרדמה מקומית. בנוסף, משתמש הכירורג במחטים דקיקות במיוחד על מנת להזריק והן אינן מורגשות. עם זאת, יש מטופלים המדווחים עם כאבים קלים בעת הטיפול בהזעת יתר בכפות הידיים ובכפות הרגליים, משום שאזורים אלו נחשבים רגישים יותר. בדרך כלל כאב זה עובר לאחר זמן קצר והוא בהחלט שווה את החודשים הארוכים שבהם נהנים מכפות ידיים וכפות רגליים יבשות ונטולות זיעה, לחות וריחות.

מהו הזמן האידיאלי לטיפול בהזעת יתר?

ניתן לעבור טיפול נגד הזעת יתר בכל עונה ובכל זמן, אין שום הגבלה. אולם, רבים מהמטופלים מעדיפים לעבור את הטיפול לקראת עונת הקיץ, באזור האביב, כי זו העונה החמה ביותר וגם העונה שבה הזיעה מתגברת עוד יותר. הטיפול בהזעת יתר לקראת עונת הקיץ מבטיח קיץ יבש, אוורירי, קליל ונעים.

מתי רואים את תוצאות הטיפול בהזעת יתר?

את התוצאות מרגישים כבר לאחר כמה ימים בודדים ממועד הטיפול. את התוצאות הסופיות ניתן לחוש במלואן כבר לאחר שבוע-שבועיים.

למשך כמה זמן תוצאות הטיפול נשמרות?

מתוצאות הטיפול נגד הזעת יתר ניתן ליהנות בין חצי שנה לשנה, תלוי בנתונים הייחודיים של כל מטופל ומטופלת וכן באורח חייהם. ככל שמקפידים על אורח חיים בריא, על העדר חשיפה לשמש ועל צריכה מוגבלת של אלכוהול, קפאין ומאכלים עתירי שומן – כך צפויות התוצאות להישמר לתקופה ארוכה יותר.

כמה טיפולי הזעת יתר יש לעבור בשנה כדי ליהנות מתוצאות אופטימליות?

יש לציין כי כל מטופל ומטופלת מגיבים באופן מעט שונה לטיפול נגד הזעת יתר. באופן עקרוני מרבית המטופלים שעוברים טיפול באמצעות חומרים משתקים נהנים מהתוצאות לתקופה של כחצי שנה עד 8 חודשים. לכן, ניתן לומר בכלליות שמספר הטיפולים הנדרשים בשנה הוא בין טיפול 1 לבין 2 טיפולים.

מדוע כדאי לעבור טיפול בזעת יתר בקליניקת 'אלונה שכטר – פלסטיקה ואסתטיקה'?

אנו בקליניקת 'אלונה שכטר – פלסטיקה ואסתטיקה', מטפלים מזה מספר שנים בהזעת יתר, והניסיון שלנו לימד אותנו שטיפול בהזעת יתר על ידי הזרקת חומרים משתקים הוא הטיפול היעיל, הבטוח והטוב ביותר להתמודדות עם התופעה.

הרופאים והכירורגים הפלסטיים בקליניקה שלנו הם מן המובילים בישראל בתחום, ומאז הקמת הקליניקה ב-2003 טיפלנו בהצלחה יתרה באלפי מטופלים ומטופלות שסבלו מהזעת יתר. דיוק, מקצועיות נטולת פשרות ושקיפות אלו הם הערכים שמנחים את הצוות הרפואי בקליניקה שלנו והם אלו שמבטיחים תוצאות ושיפור משמעותי באיכות חייהם של המטופלים.

לצד טיפול בהזעת יתר מציעה הקליניקה רפרטואר רחב מאוד של טיפולים קוסמטיים ופלסטיים תחת קורת גג אחת, כך שניתן לקבל מענה מדויק ומותאם אישית לבעיות ואתגרים אסתטיים נוספים איתם אתם מתמודדים בחיי היום יום.

*** כתבה זו נכתבה בשיתוף עם רופאים המתמחים בטיפול בהזעת יתר. לרופאים בקליניקת 'אלונה שכטר – פלסטיקה ואסתטיקה' יש ניסיון רב בתחום הפלסטיקה והאסתטיקה וכולם חברים באיגוד הרופאים הישראלי.

קראו עוד בבלוג שלנו

post-image
מדוע שנרצה לבצע תהליך הוצאת שתלים מהחזה?

עם ניתוח הגדלת חזה, נשים יכולות להשיג את גודל החזה שתמיד רצו - בבטחה וביעילות. אבל למרבה הצער, הסיפוק שמגיע עם ההליך, לא תמיד מחזיק...

להמשך קריאה
post-image
חושבים על ניתוח מתיחת פנים? היכנסו וקראו

אין צורך להתפשר על מראה מבוגר, למרות שהתבגרתם. עם המנתחים הפלסטיים המיומנים בקליניקת אלונה שכטר בע"מ, תוכלו לנטרל את השפעות הזמן ולהחזיר את המראה הצעיר...

להמשך קריאה
post-image
מתי מתעורר הצורך בניתוח מתיחת בטן היקפית?

מתיחת בטן היקפית פותחה כדי לטפל בעור התלוי הרופף של הבטן, המותניים, הגב התחתון והישבן אצל נשים וגברים. בקליניקת אלונה שכטר בע"מ, שמתמחה בניתוחים פלסטיים...

להמשך קריאה

דימוי גוף, קבלת החלטות ואהבה עצמית הם נושאים שמדברים אלייך?

הירשמי לניוזלטר שלנו ותקבלי
icon

סיפורים אישיים של נשים

icon

מאמרים בנושאי דימוי גוף, השפעת הזמן על הגוף שלנו ומודלים לקבלת החלטות

icon

מבצעים והצעות מיוחדות

מלאו פרטים